Harjun seurakunnan uutisarkisto

9.2.2024 11.58

Tesoman kirkon toiminta palaa normaaliin korjaustöiden jälkeen

Tesoman kirkon toiminta palaa normaaliin päiväjärjestykseen katon korjaustöiden jälkeen. Kirkkosali avataan jälleen käyttöön sunnuntaina 11. helmikuuta, jolloin kirkossa pidetään messu tavanomaiseen tapaan kello 10.

Punatiilistä kirkkosalia valaisee katossa oleva valaisin ja peräseinän isosta ikkunasta tuleva auringonvalo.
Vesivahinko tapahtui ennen joulua Tesoman kirkon kirkkosalissa. Sulamisvesiä valui katosta salin takaosassa, joten alttari tai urut eivät vahingoittuneet. Kuva Aava Anttinen
Tesoman kirkon yläkerran toiminnat ja harrastuspiirit jatkavat ensi viikolla 12. helmikuuta alkaen normaalisti.

Myös yhteisöruokailu järjestetään tavalliseen tapaan kirkossa tiistaina 13. helmikuuta ja keskiviikkoaamuna 14. helmikuuta kirkossa on jälleen tarjolla aamupalaa. Yhteisessä keittiössä kokataan ja syödään torstaisin. (Kts. tarkemmat ajat: Avoimet ruokailut Harjun seurakunnassa )

Kirkon yläkerta suljettiin joulun jälkeen

Tesoman kirkossa tapahtui ennen joulua mittava vesivahinko, kun katon sulamisvesiä valui kirkkosaliin satoja litroja. Vuodon syyksi selvisi jäätynyt kattokaivo. Jäätymisen vuoksi veden poistoputki oli irronnut kattokaivosta.

Joulunajan tapahtumat kirkossa pystyttiin järjestämään, mutta katon korjaustöiden ajaksi kirkon yläkerta suljettiin.

Katon korjaustöissä kattoa jouduttiin avaamaan vaurioalueella kirkon sisäpuolelta, jotta kastuneet villat voitiin uusia. Katon yläpohjaan laitettiin uudet eristeet. Eristystä myös parannettiin yläpohjan reuna-alueella ja yläpohjassa kulkevien ilmanvaihtoputkien kohdalla.

Korjaustyöt saatiin valmiiksi tammikuun lopulla, minkä jälkeen kirkkoa on siivottu remontin jäljiltä.

Korjaustöiden vuoksi Tesoman kirkon yläkerran toimintoja ja kokoontumisia siirrettiin muihin tiloihin tai peruttiin tammikuun ajaksi ja vielä helmikuun alussa. Kirkon alakerrassa toiminta on voinut jatkua normaalisti. Alakerrassa toimii mm. nuorten yökahvila ja pidetään soittotunteja.