Ajankohtaista Harjusta

20.6.2024 15.10

Pyhiinvaelluksia Harjun seurakunnassa

PyhiinvaellusTampere järjestää vaelluksia eri puolilla Tamperetta kesällä 2024. Harjun seurakunnan alueella järjestetään pyhiinvaellus Tesoman kirkolta Pispalaan ja Toivon puutarha -vaellus Lamminpään hautausmaalla. Lisäksi Harjun alueella on kuusi pyhiinvaellusreittiä, joita voi kulkea omatoimisesti.

Kahden puun välissä on puinen soutuvene ja niiden takana järven selkä.
Pyhiinvaellus Tesoman kirkolta Pispalaan. päättyy messuun Pyhäjärven rannalla. Kuva Kimmo Ahonen

Omatoimisesti pääset  vaeltamaan lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com. Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com..
Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.

Harjun seurakunnan alueella olevat pyhiinvaellusreitit löydät tästä.

Pyhiinvaellusohjelma:

Kahden maan kansalainen

Pyhiinvaellus Tesoman kirkolta Pispalaan.
Lähtö 9. heinäkuuta klo 17.30 Tesoman kirkon parkkipaikalta.
Reitti kulkee Tohlopin rannan kautta Epilän harjulle ja sieltä Haapalinnan ja Hyhkyn kautta Ala-Pispalaan.

Vaellus päättyy yksinkertaiseen messuun Pyhäjärven rannalla noin klo 20–20.30. Ilmoittautuminen tekstiviestitse 8.7. mennessä. Vaelluksen aikana muistellaan tämän pyhiinvaellusreitin tekijää ja ideoijaa Erkki ”Ekkara” Niinimäkeä. Tesomalla Jorma Niinimäki kertoo veljestään.

Toivon puutarha -vaellus Lamminpään hautausmaalla

Toivonpuutarha.fi on Qr-koodeihin perustuva palvelu hautausmaiden kävijöille. PyhiinvaellusTampere järjestää ohjatun Toivon puutarha -vaelluksen Lamminpään hautausmaalla.

Vaelluksella kuljetaan reitti ja etsitään Qr-koodit, joiden takaa avautuu lyhyitä tekstejä, runoja ja rukouksia. Vaelluksella ihmetellään elämää, sen rajallisuutta ja kauneutta. Samalla koeajetaan ja arvioidaan Toivon puutarha -palvelu. Vaellukselle ei tarvitse kännykkää ja Qr-koodisovellusta. Ohjaajana pastori Jussi Holopainen.

Lähtö vaellukselle Lamminpäässä 3. heinäkuuta klo 18 Lamminpäässä Rauhanportin edestä Rauhantie 19 A. Vaelluksen kesto noin 1 h 40 min. Ilmoittautuminen tekstiviestitse viimeistään edellisenä päivänä.

Ilmoittautumiset vaelluksille tekstiviestillä Jussi Holopaiselle p. 040 804 8105.

Mukaan sään mukainen varustus, vesipullo ja pientä evästä.

Vauvaperhepäivään 6.4. klo 11–13. Pispalan kirkolle.
Ohjelmassa sosetta ja soppaa klo 11, klo 12 vauvakirkko, jonka jälkeen jutustelemme vauva-arjen kuulumisista.

Ilmoittautumislinkki

Vauvaperhepäivä