Pyhiinvaellusreitit Harjun seurakunnan alueella

Aika ja ikuisuus - Pyhiinvaellus Lielahden kirkolta Pispalan kirkolle

Vaellus alkaa Lielahden kirkolta ja päättyy Pispalan kirkolle. Reitin pituus on 5,1 kilometriä ja reitin varrella on 9 pysähdystä.

Reitti kulkee Lielahden kirkolta Niemen kartanon ja rannan kautta Pispalan kirkolle.

Matkan varrella näkyy hyvin alueen kulttuurihistoria: Uutta ja vanhaa rakennuskantaa, Niemen ja Lielahden kartanot ja edelleen käynnissä olevat vanhat tehtaat. Avara maisema Näsijärven yli Tampereen keskustaan, Pispalan harju ja päätepisteenä kirkko.

Tämän vaelluksen teema Aika ja ikuisuus nousee reitin historiallisuudesta ja maiseman ajattomuudesta, ihmisen käden jäljen ja Luojan käden jäljen vuoropuhelusta. Teemaa ja ympäristöä vasten voit katsella omaa elämääsi, kättesi jälkiä, ajan kulumista ja ikuisuuden kutsua.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.