Pyhiinvaellusreitit Harjun seurakunnan alueella

Hyvinvoinnin/työhyvinvoinnin pyhiinvaellus

Vaellus alkaa Pispalan kirkolta ja päättyy Aleksanterin kirkolle. Reitin pituus on 4,8 kilometriä ja reitin varrella on 17 pysähdystä.

Hyvinvoinnin/työhyvinvoinnin vaellus kulkee Pispalasta Tahmelan lähteiden ja Pyynikin harjun kautta Aleksanterin kirkkoon.

Vaellat kulttuurihistoriallisesti rikasta reittiä. Myös reitin luontokohteet puhuttelevat monimuotoisuudellaan.

Hyödyllistä on kulkea hiljaisuudessa ja hitaalla rytmillä aistit auki ympäristöä havainnoiden. Tärkeätä ei ole tehokas siirtyminen paikasta toiseen vaan vaikutetuksi tuleminen ja läsnäolo juuri siinä hetkessä.

Puut ja kasvit, koko luomakunta on valmiina vastaanottamaan ja vuorovaikuttamaan. Riittää, kun itse astut polulle. Luonto kyllä avaa aistisi ja voimavaralähteesi.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.