Messut ja jumalanpalvelukset

Tampereen keskustan kirkoissa vietetään joka sunnuntai messua, ehtoollisjumalanpalvelusta. Jumalanpalvelukseen ovat tervetulleita kaikki. Messussa voit osallistua ehtoolliselle, kuulet raamatun lukua ja sen soveltamisen saarnassa. Messua rikastuttavat usien kuorolaulu, instrumenttimusiikki ja urut. Messun kulkua voi seurata virsikirjojen takakanteen liitetystä vihkosesta.

Jumalanpalvelukset Tuomiokirkkoseurakunnan alueella

Tuomiokirkko

Aleksanterin kirkko

Kalevan kirkko

• Messu sunnuntaisin ja pyhäpäivinä kello 10, paitsi kuukauden 1. sunnuntaina klo 12. Katso tilaisuuden virsilista tästä.
  • Sunnuntaisin kirkkokahvit kirkon eteisessä.
  • Kalevan kirkon ehtoollisviini on alkoholitonta ja gluteeniton leipä on saatavissa pyydettäessä. Ehtoollinen jaetaan tarvittaessa myös kirkon etupenkkeihin.
  • Rukouskynttilän voi sytyttää lähetyskynttelikköön kirkon etelälaidalla. Kynttilämaksut käytetään lähetystyön tukemiseen.
  • Keskiviikkoisin kello 18 viikkomessu, nuorisotila Katakombissa.

Lapinniemen kappelin jumalanpalvelukset

• Sanajumalanpalvelusta vietetään Lapinniemen kappelissa sunnuntaisin klo 12 noin kerran kuukaudessa. Kappeli sijaitsee Lapinniemessä lähellä Tampereen Kylpylää. Kesäaikaan ei jumalanpalvelusta.

Tuomasmessu

• Tuomasmessu on yhdessä valmisteltu ja vietetty ehtoollisjuhla. Tampereella sitä vietetään Aleksanterin kirkossa noin kolme viikon välein. Lisätietoja: www.tampereentuomasmessu.fi

English Service

• Eucharist service in the Old Church, Keskustori, every Sunday at 4 pm in collaboration with the Anglican Church in Finland. For more information