Pyhiinvaellusreitit Tuomiokirkkoseurakunnan alueella

Katveen siunaus - Pyynikin kautta Pispalaan

Vaellus alkaa Aleksanterin kirkolta ja päättyy Pispalan kirkolle. Reitin pituus on 4,5 kilometriä ja reitin varrella on 11 pysähdystä.

Pyynikinharju kuuluu 200 kilometriä pitkään harjujaksoon, joka alkaa Salpausselältä ja jatkuu Kankaanpäähän saakka. Pyynikinharju on näistä harjuista korkein (160 metriä merenpinnasta), ja sitä pidetäänkin maailman korkeimpana soraharjuna. Harju on valittu valtakunnallisesti arvokkaaksi maisemanähtävyydeksi vuonna 1993.

Harjulta alas Tahmelaan vaeltaminen tarkoittaa konkreettisesti laskeutumista. Laskeutuminen voi merkitä myös kohti menemistä suhteessa sellaiseen, joka on jäänyt katveeseen tai varjoon omassa elämässä. Se voi olla yhtä hyvin jotakin kivuliaan rosoista kuin kaunistakin.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.