Pyhiinvaellusreitit Tuomiokirkkoseurakunnan alueella

Pieni pyhiinvaellus Pyynikin kirkkopuistossa

Vaellus alkaa Aleksanterin kirkolta ja kiertää Pyynikin kirkkopuiston. Reitin pituus on 0,7 kilometriä ja reitin varrella on 7 pysähdystä. Vaellus on esteetön ja hitaasti vaellettuna kestää noin tunnin.

Pieni pyhiinvaellus tapahtuu Pyynikin kirkkopuistossa, joka on Tampereen kaupungin ensimmäinen hautausmaa.

Pyhiinvaellus ohjaa katselemaan sekä kaupungin historian että vaeltajan oman elämänhistorian eri kerrostumia.

Aleksanterin kirkko on auki maanantaista perjantaihin klo 11-18 sunnuntaisin klo 11-15. Tiistaisin voi liittyä Taize rukoushetkeen ja torstaisin viikkomessuun klo 17 osana pyhiinvaellusta.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.