Tuomiokirkkoseurakunnan tapahtumia

Tuomasmessu "Kiusattu Jeesus - kiusatun ystävä" - messu kirkossa ja verkossa

Ajankohta su 18.2.2024 klo 17-18.45
Paikka Aleksanterin kirkko Pyynikin kirkkopuisto

Nyt on laskiaisen myötä jo laskeuduttu paaston aikaan. Daniel Hukari, messun saarnaaja, pohtii evankeliumitekstiä ja messun teemaa  Kiusattu Jeesus - kiusatun ystävä: ”Jeesus tuntee erämaan. Hän tuntee kiusaukset ja tietää, millaista on olla kiusattu. Jeesus tuntee ulkopuolisuuden tai tietää mitä on, kun tulee torjutuksi. Messu on Jumalan rakkauden läsnäoloa myös siinä, missä me olemme kiusattuja, heikkoja tai yksinäisiä." Anneli Hukari ja Irkka Uskali ovat esirukousjohtajina kutsuneet messuun rukousalttareiden rakentajia. Anneli toteaa: ”Rukousalttareilla katsomme näkökulmia maailmaan, jossa on kärsimystä lähellä ja kaukana. Etsimme ja rukoilemme Vapahtajan läsnäoloa erilaisten ongelmien keskellä elävien ihmisten hätään. Kaipaamme häntä omaan elämäämme.”
Messussa toimii liturgina Varpu Miettunen-Hukari ja tässäkin messussa on eri tehtävissä monia vapaaehtoisia, myös maahanmuuttajia.

Musiikissa on tuomasorkesteri Timo Saarisen johdolla ja tuomaskuoro Elina Orjatsalon johdolla.
Messu striimataan ja se on katsottavissa Tampereen tuomasmessun YouTube-kanavalla,

Järjestäjä: Aleksanteri, Tuomasmessu

Tapahtuman saavutettavuus