Kouluikäisille oma alttari

Kun tullaan Pyynikin kirkkopuistosta sisään kirkkoon, oven vasemmalla puolella on lastenalttari.  Siihen voivat pysähtyä Junnukappeliin menevät koululaisetkin.

Lastenalttari rakennetaan kulloisenkin kirkkovuoden ajankohdan mukaan. Näin on tehty koko alttarin olemassa olon ajan. Alttarilla on haluttu tuoda lapsille ja erityisesti koululaisille tietoa kirkkollisista juhlapyhistä. Alttarin ääreen voi jäädä juttelemaan  päivystäjän kanssa mieltä askarruttavista asioista.

Alttari elää siis kirkkovuoden mukaan ja se rakennetaan muutama päivä ennen kyseistä kirkkopyhää. Lasten Raamatusta löytyy pyhään liittyvä kertomus. - Alttarille voi jättää myös omat kiitosrukoukset tai esirukouspyynnöt.

Alttarilla on kyniä ja piirustuspaperia. Jokainen voi halutessaan piirtää itselleen jotakin tai jättää piirustuksensa seinälle.

• Alttarilla on piirustuspaperia ja värikyniä odottamassa piirtäjiä.
  • Koululaisille on tarjolla muutama tehtäväkokonaisuus ratkaistavaksi joko itsenäisesti tai parin kanssa. Päivystäjältä kannattaa aina kysyä, jos ei muuten selviä.