Aurora Ikävalko

Sopraano Aurora Ikävalko on kirkkomusiikin maisteri ja suorittanut laulun A-tutkinnon. Ikävalko työskentelee laulupainotteisessa kanttorin virassa Lahden Ristinkirkossa. Lisäksi hän on työskennellyt useita vuosia Suomen Kansallisoopperan kuorossa ja Savonlinnan Oopperajuhlilla.

Ikävalkon vahvuus on uudessa musiikissa. Keväällä 2020 hän kantaesitti Harri Vuoren laulusarjan Käärme on pitkä matka. Hän on myös kantaesittänyt Ainon roolin Riikka Talvitien oopperassa ”Yksi siemen, yksi suru”. Ikävalko on vieraillut Rovaniemen teatterissa Seppo Paakkunaisen säveltämässä musiikkifantasiassa ”Kumiseva hanki” ja hän on vakituinen esiintyjä Värinää-festivaaleilla Järvenpäässä. Myös vanhanmusiikin, kamarimusiikin ja erilaisten orkesterien ja kuorojen soolotehtävien kirjo on laaja.