Valon ääniä -festivaalin esiintyjät

Hale Heikkilä

Hale Heikkilä on monipuolinen muusikko, joka luo hetkestä musiikillisia tunnelmia ja maisemia käyttäen instrumenttien ääniä ja elektroniikan mahdollisuuksia.

Duo Konttori-Gustafsson–Lehtola

Piano-urku -duo Annikka Konttori-Gustafsson & JanLehtola on ollut olemassa vuodesta 2001.

Annikka Konttori-Gustafsson

Annikka Konttori-Gustafsson on suomalainen pianisti ja pedagogi.

Jan Lehtola

Jan Lehtola on yksi tällä hetkellä ahkerimmin konsertoivia suomalaisia urkureita. Hän on esittänyt paljon nykysäveltäjien musiikkia ja kantaesittänyt monia uusia sävellyksiä.

Osmo Honkanen

Osmo Honkanen on suomalainen säveltäjä ja kirkkomuusikko

Susanne Kujala

Susanne Kujala on Suomessa asuva saksalainen urkuri, joka esiintyy solistina, kamarimuusikkona ja improvisoijana. Hänen repertuaarinsa ulottuu vanhimmasta säilyneestä urkumusiikista aina 2000-luvun musiikkiin.

Aurora Ikävalko

Sopraano Aurora Ikävalko on kirkkomusiikin maisteri ja suorittanut laulun A-tutkinnon. Ikävalko työskentelee laulupainotteisessa kanttorin virassa Lahden Ristinkirkossa. Lisäksi hän on työskennellyt useita vuosia Suomen Kansallisoopperan kuorossa ja Savonlinnan Oopperajuhlilla.

Kaisa Näreranta

Mezzosopraano Kaisa Näreranta on monipuolinen musiikkialan ammattilainen ja muuntautumiskykyinen taiteilija.

Tuula Saarensola

Mezzosopraano Tuula Saarensola opiskeli Sibelius-Akatemiassa kirkkomusiikin osastolla ja suoritti urkujensoiton A-tutkinnon vuonna 1996. Lauluopintoja hän on suorittanut yksityisesti ja Metropolia ammattikorkeakoulussa, josta valmistui laulumuusikoksi vuonna 2016.