Ristisaattue kävelemässä kirkon keskikäytävää pois alttarilta.

Lielahden kirkko

Lielahden kirkko on avoinna toiminnan mukaan.

Osoite: Ollinojankatu 2, 33400 Tampere
Puhelin: 050 400 2108
Tilan koko: 160 henkilöä

• Esteetön sisäänkäynti sijaitsee kirkon takana, mäen päällä. Autolla on mahdollista päästä esteettömän sisäänkäynnin läheisyyteen. Maasto luonnonmukainen (ei asfalttia). Sisäänkäynti kulman takana (lasiovi).

• Esteetön wc ja lastenhoitopiste sijaitsevat aulassa

• Krkkosalissa on induktiosilmukka.

• Alttarin portaissa on käsijohteet

• Pistevirsikirja ja isotekstiset virsikirjat saa vahtimestarilta

Varaa tila
Tila on varattavissa numerosta (03) 219 0705.

Liikuntarajoitteiset Liikuntarajoitteiset Kuulokojeet Kuulokojeet Inva WC Inva WC Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone Pistekirjoitus Pistekirjoitus

Lielahti kuului vuoteen 1950 asti Ylöjärveen. Seurakunnallista elämää alueella vaali myös Lielahden Rukoushuoneyhdistys (v. 1928-1954).

Harjun seurakuntaan liittymisen jälkeen Enqvistin tehtaalta ostetulle tontille rakennettiin seurakuntatalo, ja piispa Gulin vihki tilan kirkoksi huhtikuussa 1961. Arkkitehti Pentti Turusen suunnittelema punatiilinen rakennus sulautuu hyvin ympäröivään luontoon.

Tutustu kirkkoon virtuaalikierroksella Virtual Tampere -palvelussa.

Alttariristi

Pentti Turunen
Risti
tammi

• Esteetön wc ja lastenhoitopiste sijaitsevat aulassa

• Krkkosalissa on induktiosilmukka.

• Alttarin portaissa on käsijohteet

• Pistevirsikirja ja isotekstiset virsikirjat saa vahtimestarilta