Koululaisten iltapäiväkoti

Pieni koululainen on vielä hyvin pieni olemaan yksin. On tärkeää, että lapsi voi osallistua häntä kiinnostavaan toimintaan. Eteläisen seurakunnan alueella on kaksi koululaisten iltapäiväkotia, tarjoamassa turvallisen aikuisen seuraa, kristillistä kasvatusta, laadukasta ja monipuolista toimintaa sekä terveellisen välipalan. Iltapäiväkodeissa työskentelee kaksi varhaiskasvatuksen ammattilaista.

Lisätietoja seurakuntien iltapäivätoiminnasta löydät myös täältä.

Eteläisen seurakunnan Facebook sivustolta saat myös ajankohtaista tietoa seurakunnan tapahtumista.

Kokoontumispaikka ja yhteystiedot

Jos ryhmän iltapäiväpaikkohin eivät mahdu kaikki halukkaat, silloin etusija on ekaluokkalaisilla.

Koivistonkylän iltapäivätoiminta
Koivistonkylän seurakuntatalo, Koivistontie 46
 |  p. 050 535 1598

• Peetu-Pekka Ahtola
  • Hanna Koivisto-Pöntinen

Lisätiedot ja paikkatiedustelut

• Koululaisten iltapäivätoimintaa järjestetään koulupäivinä klo 12–17 (ei lauantaisin).
  • Koulujen loma-aikoina ei järjestetä toimintaa.

Lisätietoja ja vapaita paikkoja vuoden mittaan voi kysyä Minna Kaihlaselta, minna.kaihlanen@evl.fi

Iltapäivähoidolla on pitkä perinne Tampereella

Pitkän uran tehnyt lastenohjaaja Marjaana Ruuttunen kertoo iltapäivähoidon historiasta, jo 70-luvulla Härmälän seurakunta perusti ensimmäisen iltapäiväkodin Peltolammille. Nykyisen eteläisen seurakunnan alueelle.

Siitä asti iltapäiväkodeissa on huolehdittu turvallisesti ja kodinomaisesti pienistä koululaisista ammattitaitoisten lastenohjaajien hyvässä huomassa.

Mitä iltapäiväkodeissa tehdään?

– Askarrellaan, pelaillaan ja leikitään. Joku päivä lapset on lohikäärmeen kouluttajia ja välillä tehdään sirkus, on jonglöörejä ja kaikenlaisia touhuilijoita. Kerrotaan satuja ja tarinoita, joilla pyritään värittämään lasten mielikuvitusta, että meillä tulevaisuudessakin näitä lohikäärmeen kouluttajia, kertoo Peetu Ahtola.

– Seurakunta toimijana tarjoamme myös kristillistä kasvatusta. Kerromme perinteistä, juhlista. Luemme Raamatun kertomuksia ja samalla pohdimme, myös vähän vaikeampiakin elämän kysymyksiä, kertoo Ahtola.