Diakonian ja yhteiskuntavastuun johtajan virkaan 29 hakijaa
Diakonian ja yhteiskuntavastuun yksikkö vastaa Tampereen seurakunnissa muun muassa Ruokapankin toiminnasta, Mummon Kammarista, seurakuntien ympäristövastuusta ja PyhiinvaellusTampere -kokonaisuudesta.
Diakonia ja yhteiskuntavastuun yksikkö on yksi Peräkonttikirppiksen järjestäjistä. Kuva Virve Jylhäsalo
– Seurakuntayhtymän diakonian ja yhteiskuntavastuun yksikkö on laajamittaisen auttamisen sydän Tampereella – yhdessä seurakuntien diakoniatyön kanssa. Se tarjoaa henkistä ja aineellista apua tamperelaisille, kehittää innovatiivisesti diakoniatoimintaa ja vaikuttaa hyvinvoivan yhteiskunnan rakentamiseksi, toteaa yhtymäjohtaja Tapani Rantala.
– Yksikön johtajalla on lisäksi merkittävä kehittäjän ja työyhteisön valmentajan rooli, Rantala jatkaa.
Tampereen seurakuntien diakonian ja yhteiskuntavastuun johtajan virka tuli avoimeksi, kun viran nykyinen hoitaja Ilkka Hjerppe ilmoitti jäävänsä 1.9.2021 lukien eläkkeelle. Viran hakuaika päättyi perjantaina 5. maaliskuuta.
Määräaikaan mennessä virkaa haki 29 hakijaa, joista kahdeksan ei halua nimeään julkisuuteen.
- Aalo, Ville
- Auvinen, Mari-Anna
- Hänninen, Pirkko
- Jansa, Kati
- Kari, Satu
- Korri, Pia
- Kuokkanen, Jan
- Kärkkäinen, Hannele
- Myllymäki, Taru
- Nygård, Leena
- Pirhonen, Jari
- Pirttiaho, Susanna
- Raitaranta, Airi
- Rikkinen, Minna
- Riuttala, Johannes
- Salminen, Teemu
- Savolainen-Kauppila, Päivi
- Tassberg, Anu
- Viitala, Riina
- Väyrynen-Si, Leena
- Waris, Timo