Ruokakassikeräys tuotti keväällä lähes 50 000 euroa
Keräystä jatketaan edelleen, tavoitteena on saada varoja syksyn avuntarvetta varten.
Maaliskuun lopulla Tampereen seurakunnat järjesti Ruokakassi tamperelaiselle -keräyksen, joka saikin vastakaikua tamperelaisten sydämissä. Kevään aikana onnistuttiin Kotimaanavun kautta toteutetulla keräyksellä saamaan kokoon lähes 50 000 euroa. Kokonaissumma oli 48 950 euroa.
–Tämä summalla saadaan yli 2 400 ruokakassia, ja uskon että tällä selvitään kesän yli. Lämmin kiitos kaikille lahjoittajille, apu tulee suureen tarpeeseen, sanoo Tampereen seurakuntayhtymän diakonian ja yhteiskuntavastuun johtaja Ilkka Hjerppe.
Koronaviruspandemia on lisännyt ruoka-avun tarvetta Tampereen alueella ennen kokemattoman paljon. Tampereen seurakuntien diakonia kerääkin edelleen varoja auttaakseen taloudelliseen ahdinkoon joutuneita, sillä vaikeuksien pelätään olevan pitkäaikaisia.
–Jatkamme keräystä syksyä ajatellen. Olen huolissani siitä, miten pystymme kaikkien avunpyyntöihin jatkossa vastaamaan, sanoo Hjerppe.
Tampereen seurakuntien Ruokapankki toimittaa ruokaa myös Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Vapaakirkon ViaDian avoimiin ruoka-apujakeluihin.
–SPR:n ja ViaDian ruokajakelussa apua jonottavien määrä on jopa kolminkertaistunut aiempaan verrattuna, kertoo Hjerppe.
Keräys jatkuu rahankeräysluvalla
Varoja auttamiseen kerätään nyt Tampereen evankelis-luterilaisen seurakuntayhtymän hakemalla rahankeräysluvalla.
Pankkiyhteys:
TSOP FI9557322620011510
BIC: OKOYFIHH
Viestikenttään tulee laittaa numero: 1992410205
Keräysluvan on myöntänyt Poliisihallitus. Keräyslupa RA/2020/499. Keräysvarat kohdistetaan koronaepidemian aiheuttamaan taloudellisen, henkisen ja sosiaalisen hädän lievittämiseen.