Lapsi hymyilee äitinsä sylissä.

Vauvojen metsäkylvyt

Metsäkylvyssä nautitaan puiden hyvää tekevästä vaikutuksesta riippumatossa köllötellen. Sananmukaisesti ”kylvetään” puiden alla. Tuulen heiluttamia puunlatvoja ja taivasta voidaan ihastella turvallisesti sylikkäin, hiljaa keinuen. Vauvojen metsäkylpy on aikuisen ja vauvan yhteinen, ohjattu luontohetki.

Jokaiseen tapahtumaan mahtuu mukaan kahdeksan 0–1-vuotiasta lasta aikuisineen.

Syksyn 2024 tapahtumat ilmoitetaan pian!

Vauvojen metsäkylvyt syksyllä 2024

Näytä kaikki

Vauvojen metsäkylpy

Vauvojen metsäkylpy on aikuisen ja vauvan yhteinen, ohjattu luontohetki, jossa ihmetellään metsän värejä, näkymiä ja tuoksuja.

ke 7.8.2024 klo 13-15 Hatanpään arboretum

Vauvojen metsäkylpy Vuores, Tervalepän puisto

pe 9.8.2024 klo 13-15

ma 12.8.2024 klo 9.30-11.30 Lielahden kirkko

ti 13.8.2024 klo 9.30-11.30 Lielahden kirkko

ti 13.8.2024 klo 13-15 Lielahden kirkko

Vauvojen metsäkylpy Vuores, Tervalepän puisto

ke 14.8.2024 klo 9.30-11.30

ma 19.8.2024 klo 9.30-11.30 Lielahden kirkko

Vauvojen Metsäkylpy

ti 20.8.2024 klo 9.30-11.30 Aitolahden kirkko

ti 20.8.2024 klo 9.30-11.30 Hatanpään arboretum

pe 23.8.2024 klo 9.30-11.30 Lielahden kirkko

Mistä idea vauvojen metsäkylpyyn?

Vauvojen metsäkylpy-idea sai alkunsa Tuomiokirkkoseurakunnan varhaiskasvatuksen lastenohjaaja Miia Oldenin ja hengellisen ohjauksen pastori Jussi Holopaisen yhteistyöstä. He haastoivat mukaan muut Tampereen kolme suomenkielistä seurakuntaa ja yhtymän yhteisen kasvatuksen vauvojen metsäkylpy hankkeeseen. Tampereen ev.lut seurakunnilla on vuosina 2023–2024 Toivon vuosi teemaan liittyviä hankkeita, joihin on ollut mahdollista anoa rahoitusta. Vauvojen metsäkylpy on yksi tällainen. Tahtomme on vakiinnuttaa vauvojen metsäkylvyt osaksi perhetoimintaan.

Lue Silta-lehden juttu ensimmäisistä vauvojen metsäkylvyistä.

Kevään -24 tunnelmia

Aamulehden Moron toimittaja kävi tutustumassa Lielahden kirkolla vauvojen metsäkylpyyn. Lue ihana juttu täältä.