Seurakuntaneuvosto päättää seurakunnan asioista

Kunkin paikallisseurakunnan toimintaa johtaa seurakunnan oma seurakuntaneuvosto. Seurakuntaneuvoston jäsenet valitaan neljän vuoden välein seurakuntavaaleilla. Nykyiset seurakuntaneuvostot on valittu vuosiksi 2023—2026.

Seurakuntaneuvoston tehtäviä

• päättää yksittäisessä seurakunnassa niiden varojen käytöstä, jotka sille osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa
  • antaa lausuntoja yhteiselle kirkkovaltuustolle
  • johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa ja edistää sen hengellistä elämää

Seurakuntaneuvoston kokoonpano

• Seurakuntaneuvoston jäsenmäärä määräytyy seurakunnan jäsenmäärän mukaan.

• Seurakuntaneuvoston puheenjohtajana toimii seurakunnan kirkkoherra.

• Seurakuntaneuvostojen kokoonpanot löydät valitsemalla navigaatiosta  kyseisen seurakunnan.

Seurakuntaneuvostojen pöytäkirjat

Seurakuntaneuvostojen pöytäkirjat ovat näkyvissä jokaisen seurakunnan omilla sivuilla kohdassa Kotiseurakunta-> seurakuntaneuvosto.
Pöytäkirjoja on saatettu muokata tai lyhentää. Pöytäkirjat ovat kokonaisuudessaan nähtävillä Seurakuntien talossa, Näsilinnakatu 26, arkisin klo 9-15.