Tuotantotuki

Tampereen seurakunnat myöntää vuosittain tuotantotukea hankkeille, jotka kehittävät ja rikastuttavat seurakuntien musiikkitoimintaa ja edistävät yhteistyötä. Hanke voi olla konsertti tai muu musiikkitapahtuma: esimerkiksi kiertue hoivalaitoksissa, perinnevirsitapahtuma vieraskulttuurisille tai sukupolvien yhteismusisointipäivä. Tavoitteena on löytää uusia ja innovatiivisia yhteistyömalleja ja toimintamuotoja.

Esityksen tuettavista hankkeista tekee seurakuntayhtymän musiikkitoimikunta. Musiikkitoimikunta painottaa hankkeiden paikallisuutta, tavoittavuutta, yhteensopivuutta seurakuntayhtymän strategian ja toiminnan kanssa, taiteellista arvoa ja realistisuutta.

Hakuajat

• Tuotantotukihakemukset yli 5 000 euroa haetaan tapahtumaa edeltävän kalenterivuoden huhtikuun loppuun mennessä.
  • Tuotantotukihakemukset alle 5 000 euroa haetaan tapahtumavuoden tammikuun 31. päivään mennessä.

Myöntämisen yleiset ehdot

• Tuotantotuki voidaan myöntää, jos Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä voi hyväksyä anojan toimintaperiaatteet.
  • Tuotantotukea myönnetään hakemuksen perusteella seurakuntien musiikkitoimintaa kehittäville/rikastuttaville ja yhteistyötä edistäville hankkeille
  • Tuotantotukea ei myönnetä omaisuuden, siis esimerkiksi kuoropukujen tai nuottien, hankkimiseen
  • Tuotantotukea ei myönnetä julkaisutoimintaan eikä matkoihin
  • Tuotantotukea ei myönnetä hankkeille, joita rahoittaa joku muu seurakunnan yksikkö
  • tuotantotukea ei pääsääntöisesti voida myöntää yritysmuotoisille toimijoille
  • Tuotantotuki voidaan vaatia palautettavaksi, jos tuotantotuen saaja on antanut musiikkitoimikunnalle virheellisiä tietoja taikka muutoin tahallisesti johtanut toimikuntaa harhaan tuotantotukea koskevissa asioissa.
  • Myönnetyn vähintään 1000€:n tuen käyttämisestä on tehtävä vapaamuotoinen selvitys musiikkitoimikunnalle viimeistään kaksi kuukautta tapahtuman jälkeen. Mikäli aiemmin myönnetty avustus on raportoimatta, uutta avustusta ei voida myöntää.

Lisätietoja: musiikkityön asiantuntija Petra Perttula, petra.perttula@evl.fi, p. 050 469 1818

Hakemuksen pakollinen liite on hankkeen budjetti (arvio tuloista ja menoista)

Liitteeksi voit laittaa myös laajemman työsuunnitelman (max. 3 sivua)

Tuotantotukianomuslomakeen täyttäneiden henkilötietoja käytetään yhteydenottoon vastaamiseen. Lisätietoja tietosuojakäytännöistä ja henkilötietojen käsittelystä löydät verkkopalvelun tietosuojaselosteesta.

Tuotantotukianomuslomake

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tiedot hakijasta

Hankkeen esittely (mitä, missä, milloin? toteuttamisajankohta ja - paikka?)

Hakemuksen liitteet