Puodin asiakas kävelee ruokahyllyjen välissä ja katsoo, mitä hyllyissä on.

Ruoka-apu on tarkoitettu vähävaraisille tamperelaisille

Jos sinä tai perheesi olette tamperelaisia, pienituloisia ja ruoka-avun tarpeessa, voitte saada ruoka-apua. Apua saadaksesi sinun ei tarvitse kuulua kirkkoon.

Näin haet ruoka-apua

Ruokakasseja jaetaan viidellä ruokapysäkillä eri puolella kaupunkia.   Ruokakasseja jaetaan Hervannassa, Härmälässä, Lielahdessa, Linnainmaalla ja Tesomalla. Kassin saaminen ei edellytä lupaa tai kirkon jäsenyyttä. Jakelupaikat ja aikataulut voit katsoa sivustolta Ruoka-apu.fi

Ruokapankin Puodin asiakkaaksi hakeudutaan diakoniatyöntekijän avustuspäätöksellä. Katso ohjeet alta:

1. Selvitä seurakunta

Selvitä ensin, mihin seurakuntaan kuulut tai minkä seurakunnan alueella asut, jotta pääset asioimaan diakoniatyöntekijän kanssa. Hän tekee sinulle ruoka-avun avustuspäätöksen Puotiin.

Oman alueen seurakunnan saat selville seurakuntahaulla (alla).

Jos olet asunnoton tai vailla vakituista osoitetta, voit olla yhteydessä minkä tahansa alueen diakoniatyöntekijään.

Seurakuntahaku

Tämä haku kertoo kotiosoitteesi perusteella, mitkä suomen- ja ruotsinkieliset seurakunnat toimivat alueellasi.

2. Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään

Seuraavaksi ota yhteyttä seurakuntasi diakoniatyöntekijään saadaksesi määräaikaisen avustuspäätöksen Puotiin.

Soita diakonille tai lähetä sähköpostia. Diakonien yhteystiedot ja puhelinajat löydät täältä.

3. Nouda ruokaa Ruokapankin Puodista

Kun olet saanut diakoniatyöntekijän myöntämän asiointiluvan, nouda ruoka-apu Ruokapankin Puodista sovittuna päivänä.

Ruokapankin Puoti on ruoka-avun noutopaikka, jossa valmiiden ruokakassien sijaan voit kerätä kahden ruokakassin sisällön itse. Puodissa asiointi edellyttää . Puoti on Nekalassa Kuoppamäentie 10. Avoinna ke–to kello 12–15.15.  Bussit: 10 (pysäkki: Nekalan seurakuntatalo

Mitä saat Puodista?

Voit valita itse kaksi kassillista niitä tuotteita, joita tarvitset. Ota omat kassit mukaasi.

• Peruselintarvikkeita
  • Hedelmiä ja vihanneksia, hygieniatuotteita, käyttötarvikkeita sekä lemmikkien ruokaa vaihtelevasta valikoimasta.
Valikoima vaihtelee päivittäin. Elintarvikkeet ovat kauppojen ja elintarvikevalmistajien lahjoittamaa syömäkelpoista hävikkiruokaa. Loput tuotteet ovat elintarviketeollisuuden ja muiden yritysten lahjoituksia. Puotiin myös hankitaan peruselintarvikkeita ja -hygieniatuotteita lahjoitusvaroilla.

Puoti on pieni, asioit kerrallaan noin kymmenen muun asiakkaan kanssa. Varaudu mahdolliseen jonotukseen Puodin piha-alueella.

Nekalan Puodin sisäänkäynti.
Ruokapankin Puodista saa itse käydä valitsemassa ruokaa diakonin avustuspäätöksellä. Osoite: Kuoppamäentie 10, Nekala.
Avoinna ke–to klo 12–15.15.