Näkövammaisten ryhmä on kesäretkellä. Tällä kertaa vieraillaan maatilalla.

Näkövammaisten toiminta

Myötätuuli on kodikas kohtaamis- ja tapahtumapaikka Seurakuntien talossa Mummon Kammari-tilassa, joka on esteetön tila katutasossa. Myötätuulessa voi tutustua näkemistä helpottaviin apuvälineisiin, materiaaleja on iso- ja pistekirjoituksella.

Käyntiosoite on Hämeenkatu 28 (Näsilinnankadun kulma).

Apua ja auttamista

Näkövammaisena voit tiedustella mahdollisuutta vapaaehtoiseen apuun esimerkiksi postin lukuun, asiointikäynteihin, ulkoiluun tai oppaaksi seurakunnan toimintaan. Ota yhteyttä!

Kesäkuu

Kesäkahvit Mummon Kammarilla klo 13-15,
tiistaina 4.6. ja 11.6. ja 18.6. ja 13.8. ja 20.8. ja 27.8.

Vierailu Koreakeskukseen to 13.6. klo 10-12, osoite Pirkan katu 10, uimahallin talo. Tutustumme Koreakeskuksen toimintaan. Tila on esteetön, tilaan pääsyyn pieni noin viiden sentin porras. Paikalle pääsee helposti taksin lisäksi Ratikalla numero 1, Pyynikintorin pysäkki.

Kuurosokeiden Toimintakeskus 40 vuotta ke 19.6. klo 13-17, osoite Insinöörinkatu 10. Ilmoittaudu Minnalle 12.6. mennessä kahvitusta varten.

Kesäillan kävely Kauppiin 27.6. Kokoonnumme Kauppi Sport Centerin pääovelle klo 17, osoite Kuntokatu 17 taksilla tuleville. Yhdessä lähdemme Ratikalla numero 1 Koskipuistosta kello 16.39. Jos tulet aiemmalla Ratikalla, jää odottamaan pysäkille Tays. Pysäkillä on vapaaehtoisia vastassa. Noin tunnin lenkki, mahdollisuus eri pituiseen lenkkiin. Kahville menemme klo 18 Kauppi Sport Centerille. Paluukyyti kannattaa tilata 18.30 tai jälkeen.

Heinäkuu

Ke 10.7. Kesäillan kävely Kalevankankaan hautausmaalla.
Lähtö pääportilta klo 17, osoite Hautausmaankatu 5.
Hautausmaalle pääsee bussilla numero 7, 9, 19, bussit lähtevät Keskustorilta pysäkiltä E tai F. Yliopiston pysäkiltä on pieni kävely Pääportille. Kierrämme tutustumassa merkkihenkilöiden hautoihin kuten esim. Juice tai Väinö Linna. Joitakin muistomerkkejä pääsee koskemaan. Kierrämme hautausmaata reilun tunnin ajan. Mahdollisuus eripituisiin lenkkeihin. Palaamme pääportille noin klo 18.30.
Kahvia ei ole tarjolla. Ota mukaan juotavaa.

Elokuu

Ti 13.8. Kesäkahvit klo 13–15, Mummon Kammari, Hämeenkatu 28.

Ke 14.8. Kesäillan kävely Suolijärvelle. Lähtö klo 17 Suolijärven rannan parkkipaikalta, osoite Suolijärvenkatu 7. Täällä on myös Kuikka Cafe, jossa juomme kahvit. Suolijärven uimarannalle pääsee helpoiten taksilla tai bussilla numero 4. Pysäkiltä on noin viiden minuutin kävely kohtaamispaikkaan. Mahdollisuus eri pituisiin lenkkeihin tai uimarannan hulinaa seuraten rannalla.

Ti 20.8. Kesäkahvit klo 13–15, Mummon Kammari, Hämeenkatu 28.

Ke 21.8. Retki Viikinsaareen. Laiva lähtee Laukontorin laivarannasta kello 12.00 osoite Laukontori 10. Liput maksavat 15/12€, lippu sisältää meno-paluun laivalla. Viikinsaaressa kierrämme saaren luontopolun. Palatessa kioskista voi ostaa esim. kahvia tai jäätelöä. Halutessaan voi myös mennä ravintolaan kahville. Paluumatkalle lähdemme klo 15.30 laivalla. Ole ajoissa paikalla, jotta saat ostettua lipun. Ota juotavaa mukaan. Sään mukainen vaatetus.

Ti 27.8. Kesäkahvit klo 13–15, Mummon  Kammari, Hämeenkatu 28.

Syyskuu

Ke 4.9. klo 10-11.30 Miesten kohtaaminen, Syksyn aloitus, kesän kuulumiset

To 5.9. klo 13-14.30 Myötätuulen torstai, Syksyn aloitus, kesän kuulumiset.

...

Kausiohjelma on tarjolla Mummon Kammarilla kesän aukioloaikoina: 3.-11.6. ja 12.-27.8. ma, ti klo 10-15

Sähköpostiin ohjelman saat kun ilmoitat sähköpostiosoitteesi.
Ohjelman pisteillä posti  kantaa kotiin.

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoiset ovat tervetulleita ja kaivattuja kaikkiin toimintoihin, joten tule rohkeasti mukaan ja tuo kaverisikin!
Ota yhteyttä, jos haluat toimia vapaaehtoisena näkövammaistyössä, niin mietitään yhdessä, mitä voisit tehdä ja missä olla apuna!

Haluatko toiminnastamme tiedotteen sähköpostiisi?

Tiedote näkövammaisille ilmestyy 2-3 kertaa vuodessa.
Kausiohjelman voi tilata sähköpostiin ja pisteillä kotiin kannettuna.
Paperisen ohjelman saa Mummon Kammarista aukioloaikoina ma-to.

Tilaukset ja osoitteenmuutokset: Anita Kuusela p. 050 420 7788, sähköposti etunimi.sukunimi@evl.fi.