Pappi keskustelee naisen kanssa ulkona.

Pappi tavattavissa

Kun kaipaat keskusteluapua tai haet vastauksia hengelliseen etsintääsi, voit ottaa yhteyttä pappiin. Papeilla on pitkä ja perusteellinen koulutus ihmisten kuuntelemisessa ja auttamisessa. Monilla heistä on myös kokemusta kohtaamisesta ja siitä, minkälaisten asioiden kanssa ihmiset usein painiskelevat.

Ota yhteyttä

Päivystävän pappiin tai oman seurakunnan pappeihin voi aina ottaa yhteyttä tarvittaessa. Pappien yhteystiedot löytyvät yhteystiedot-linkin takaa.

<>Tampereen seurakuntien pappeja voi tavata myös esimerkiksi työpaikoilla, sairaaloisssa ja oppilaitoksissa.

Pappien puhelinpäivystys

Pappien puhelinpäivystys on avoinna arkisin ma-pe kello 13–15 numerossa 040 804 8005.

Pappi oppilaitoksissa

Oppilaitoksissa olevien pappien ja diakoniatyöntekijöiden kanssa voit puhua luottamuksellisesti elämän iloista ja murheista, työstä ja arjesta.

Oppilaitoksissa toimivat työntekijät haluavat tarjota kaikille turvallisen tilan keskustella, riippumatta henkilön vakaumuksesta, sukupuolesta, seksuaalisuudesta tai kansallisuudesta. Oppilaitospappeja ja -diakoniatyöntekijöitä sitoo kaikissa keskusteluissa vaitiolovelvollisuus.

Yhteyden oppilaitospappiin tai -diakoniin saat sähköpostitse, soittamalla tai piipahtamalla toimipisteellä. Yhteystiedot löydät oppilaitostyön nettisivuilta.

Pappi sairaalassa

Oma tai läheisen ihmisen vakava tai parantumaton sairaus pysäyttää. Mitä nyt on edessä? Kuinka tästä selvitään? Papit ovat käytettävissä henkilökohtaisia keskusteluja varten. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja tapahtuvat potilaan ja asiakkaan ehdoilla.

Sairaalapapit tavoittaa usein yksinkertaisimmin sairaalan henkilökunnan avustuksella. Tampereen alueen sairaalapapit löydät täältä.

Pappi työpaikalla

Työpaikoilla pappi on matalan kynnyksen auttaja, jolle on helppo puhua arjen asioista. Esimerkiksi työhön liittyvistä paineista, ilmapiiristä tai henkilökohtaiseen elämään liittyvistä asioista. Joskus voi olla helpottavaa jakaa omat huolensa vaitiolovelvollisen kanssa. Uskonnollisista asioista puhutaan vain työntekijän aloitteesta.

Työpaikkapappi vierailee säännöllisesti yhteistyöyrityksissä, jos työpaikka on sopinut siitä Tampereen seurakuntien kanssa.

Päivitetty 23.2.2023