Kaksi henkilöä nojaa kirkon portaiden kaiteisiin ja yksi henkilö istuu portailla, joiden tasanteella on stndimainos, jossa lukee Walk In.

WALK IN -terapia – terapiaa käynti kerrallaan

Walk in -terapia on matalan kynnyksen ratkaisukeskeistä kertaluontoista  maksutonta  terapiaa. Terapiassa käsitellään niitä asioita, joista keskusteluapua kaipaava ihminen haluaa puhua. Käsiteltävät asiat voivat liittyä esimerkiksi elämän solmukohtiin, kriiseihin, vaikeaan elämäntilanteeseen tai vaikkapa tunne-elämän kysymyksiin.

Mitä ja missä?

Walk in –terapiassa on kysymys yksittäisestä terapiatapaamisesta. Tapaamisessa käsitellään niitä asioita, joista sinä haluat puhua.

Terapia on ilmaista ja suunnattu alle 29-vuotiaille

• Voit vain tulla paikalle ja ilmoittautua laittamalla nimimerkkisi jonotuslistaan.
  • Et siis tarvitse varattua aikaa.
  • Emme kerää henkilötietojasi rekisteriin.
  • Voit tulla paikalle vain kerran tai käydä useammin. Toiset kokevat saavansa riittävän hyödyn jo yhdestä tapaamisesta, toiset haluavat tulla uudestaan. Valinta on täysin sinun.
  • Walk in –terapia maanantaisin klo 13–18 (tule paikalle klo 17 mennessä) Vanhassa kirkossa Keskustorilla.
  • Walk in -terapia  Hervannan Yhteisökeskus L8:ssa, Lindforsinkatu 8, keskiviikkoisin klo 12–16 (tule paikalle klo 15 mennessä)

Joitakin sopivia esimerkkejä, joiden käsittelyyn Walk in –terapia voisi sopia:
  •  ovat elämän solmukohdat, kriisit, haasteet, vaikea elämäntilanne tai vaikkapa tunne-elämän kysymykset.
Walk in –terapia ei ole mielen sairauden hoitoa, mutta siitä voi olla apua mielen sairauden kanssa pärjäämiseen esimerkiksi tilanteessa, jossa odotat pääsyä psykoterapiaan.
  • Tapaamisessa työskennellään ratkaisukeskeisen lyhytterapian menetelmillä. Nämä tavat painottavat vahvuuksien tunnistamista, ratkaisujen rakentamista menneisyyden pohtimisen sijaan, tulevaisuuden toivotun tilanteen kuvaamista sekä tavoitteiden ja keinojen pohtimista.
Terapiaan voi ilmoittautua alla olevalla lomakkeella, varata ajan varausjärjestelmällä tai  tulla ilman ajanvarausta..

Paikat ja ajat sivulla Walk in -terapia ja  ajanvaraus

Terapiakoulutuksemme on ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti. Tämän lisäksi kaikilla on joku pohjakoulutus: sosionomi, sairaanhoitaja tai papin koulutus.Walk in –terapiaa toteutetaan Tampereen seurakuntien, YAD ry:n ja Kirkkohallituksen yhteistyönä.

Voit ottaa meihin yhteyttä tämän lomakkeen kautta.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.