Lähetyskynttelikkössä palavat rukoushetken kynttilät.

Hiljaisuuden tapahtumia ja paikkoja

Hiljaisuuden tapahtumat tarjoavat rauhan ja tilan ajatuksille ja rukoukselle. Tampereella vietettävien hiljaisuuden messujen ja tapahtumien tiedot löydät tältä sivulta.

Hiljaisuuden tapahtumia Tampereella

Retriittejä Tampereen seurakunnat järjestää yhteistyössä lähiseurakuntien ja kristillisten yhdistysten ja järjestöjen kanssa. Ne löydät retriittikalenterista.

Hiljaisuuden messu

Hiljaisuuden messu on pysähtymisen, hiljentymisen ja levon paikka. Se on lepohetki ja hiljainen vaellus sanan ja rukouksen valossa, Jumalan kasvojen edessä, hiljaisuuden musiikin saattelemana.

Sisäisen vaelluksen ohella voit vaeltaa Aleksanterin kirkon kirkkosalin rukousalttareilla ja poimia matkaevästä omalle vaelluksellesi. Ihan yhtä hyvin voit vain hiljaa levätä ja kokea omalla tavallasi. Hiljaisuuden tyyli on vapaa.

"Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus." Jes. 28:12

Hiljainen hartaus kveekarien tapaan

Hiljainen hartaus on noin tunnin mittainen hiljainen yhdessäolo odottavassa hiljaisuudessa, Jumalan kasvojen edessä. Tilaisuus on kaikille avoin.

Hartaus on lauantaisin kello 14–15 Pyynikin seurakuntatalon kerhohuoneella. Paikalle on hyvä tulla jo kello 13.30 ja hiljaisuuden jälkeen voi jäädä kahvittelun lomassa keskustelemaan.

Lisätietoja: