Ilmastokumppanuus

Ilmastokumppanuusyhteistyö

Sinivihreä logo, jossa teksti valkoisella pohjalla:Ilmastotokummanuus Tampereen seutu 2030.Tampereen seurakunnat liittyi Tampereen seudun ilmastokumppanien verkostoon vuonna 2020.

Ilmastokumppanuus edellyttää ilmastotavoitteiden asettamista ja niiden noudattamista.

Luvatut ilmastotekomme

• Edistämme seudun yhteistä tavoitetta olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.
  • Selvittämme toimintamme keskeiset päästöt ja suunnittelemaan vaikuttavimmat toimenpiteet päästöjen vähentämiseksi.
  • Toteutamme vuosittain vähintään yhden päästövähennystoimenpiteen, joka julkaistaan ilmastokumppanuussivustolla.
  • Toiminnan jatkuvakehittäminen vastuullisemmaksi kestävän kehityksen periaatteiden mukaan.
  • Viestimään asiakkaillemme, työntekijöillemme, jäsenillemme ja muille keskeisille sidosryhmille ilmastoteoistamme.

Uusin ilmastotekomme

Luovumme öljylämmitysjärjestelmistä kohteiden laajempien peruskorjausten yhteydessä, laitteiden tullessa teknisen käyttöikänsä päähän tai vaatiessa isompia korjauksia.

Käytössä olevissa öljylämmitysjärjestelmissä käytetään vain biopolttoöljyä. Kiinteistöjen energiankäytön päästövähennykset toteutuvat vähintään kiinteistöstrategiassamme asetetun tiekartan tavoitteiden mukaisena.

2022 ilmastotekomme

Vähennämme sekä toiminnan että kiinteistöjen hiilidioksidipäästöjä jatkuvasti. Luovumme öljylämmityksestä vuoteen 2023 mennessä.

2021 ilmastotekomme

Kirkon ympäristödiplomi ja sen perusteena oleva ympäristöohjelma ohjaavat kokonaisvaltaisesti

Pyhiinvaellus Tampere

Tampereelle on luotu laaja pyhiinvaellusverkosto, jonka avulla voit tutustua sekä ympäröivään luontoon että omiin ajatuksiisi. Lisätietoa kaupunkipyhiinvaelluksista löydät sivustolta PyhiinvaellusTampere.

Lapsi ja aikuinen kulkevat Näsinpuiston pensassokkelossa.