Heinäkuu 2020

Helteiden jälkeen

Kesäkuu oli kuumaa huumaa. Kevään kokoontumisrajoituksia väljennettiin ja sää helli. Aurinko ja lämpö kutsuivat ihmiset liikkeelle nauttimaan toistensa seurasta ja kauniista päivistä. Sinkkujen Sorsapuistopiknik ja retkipäivä Viikinsaareen kokosivat mukavasti yksineläjiä kohtaamaan muita ja kertomaan kuulumisia. Heinäkuussa on tapaamisten osalta hiljaisempaa. Joitakin mahdollisuuksia on, joten niistä heti seuraavaksi.

Menovinkit heinäkuulle

Torstaina 9.7. kello 11.15 TAIDEKÄVELY yhdessä Nina Lehdon kanssa. Kokoontuminen Tuomiokirkon pääovelle, josta askelissa rajallinen mutta kokemuksena juuri niin syvä ja hyvää tekevä yhteinen tutustumismatka taiteeseen, taiteen katsomiseen ja tutkimiseen sekä tulkintaan. Parituntisen kävelyn päälle voi vielä jäädä jakamaan yhteistä kokemusta kahvikupin ääreen.

Lauantaisin kävelyt Aleksanterin kirkon edestä kuusien katveesta kello 14. Kokoontunut porukka päättää yhdessä lenkin suunnan, reitin ja reippauden. Jutustelua ja tutustumista. Lenkin päälle voi mennä vaikka yhdessä syömään, kahville tai virvokkeelle.

Pyhiinvaellus Tampere järjestää kesän aikana useita hiljaisia pyhiinvaelluksia. Reitit ovat vaihtelevia ja juuri sopivia parin tunnin kävelyyn. Hiljaisuus on yllättävän helppoa ja hoitavaa. Yhdessä hiljaa kulkeminen on itselleni ollut toisinaan jopa syvempi yhteyden kokemus kuin kilpaa pälättäen kulkeminen. Tarkista kesän ohjelma pyhiinvaellustampere.fi –sivustolta.

Elokuussa katse alkavaan toimintakauteen

Eloisa elokuu aloittaa loppuvuoden toimintakauden. Yksineläjien retkipäivä Kintulammille siirtyy viikolla. Lauantaina 8.8. suuntaamme yhteislähdöllä Frenckelin aukiolta kello 12 kohti Kortejärven tilaa Kintulammin Vuoden luontoretkikohde 2020 –alueella. Kello 13 on luontovaellus, kesto noin tunti. Kortejärven tilalla on kahvio ja saunomismahdollisuus pientä saunamaksua vastaan. Ilmoittaudu mukaan, niin tiedän järjestellä kyytejä. Pääosin kimppakyydit ja lisäksi mahdollisesti tilauskyyti. Ilmoittautumiset teemu.i.salminen@evl.fi.

Loppuvuoden toimintaan tarvitaan vapaaehtoisia vastuunkantajia.
Elokuun alussa perustamme vastuutiimit
  •   sinkkuiltojen tiimi
  •   K63+ parittomien tiimi
  •   mennäänkö yhdessä? –tiimi
  •   olo- ja saunailtatiimi
  •   koko sinkkutoiminnan yhteinen ideointi ja suunnittelutiimi.
Tiimien tehtävänä on ideoida toiminnan sisältöjä ja huolehtia osaltaan toteutuksesta. Kokonaisuutta tarkastelee sinkkutoiminnan tiimi ja sen tehtäväksi tulee syksyllä toteutettavan road shown suunnittelu ja valmistelu.

Teemme siis vahvasti yhdessä työtä yksineläjien elämänilmiöiden ja yhteisten tapahtumien toteutumisen tiimoilta. Laita sähköpostilla viestiä Teemulle tiimistä, joka sinua kiinnostaa. Tehtäviä löytyy jokaiselle ja tuen toimijoita, joten yksin vastuunkantoon jäämistä ei tarvitse jännittää.

Lomailen heinäkuun alussa kolme viikkoa ja palaan takaisin 27.7.
Hyviä kesäpäiviä itse kullekin!
                                                                              Teemu –pappi.

PS. Kirjeestä puuttui hengellinen sisältö, joten eiköhän käydä ainakin kerran kesässä itse kukin sanan kuulossa kotikirkossa.