Viinikan iltasoitto 2024

Ajankohta pe 2.8.2024 klo 20
Paikka Viinikan kirkko Kaartotie 1, 33100 Tampere

Viinikan kirkolla järjestetään elokuun ensimmäisenä viikonloppuna 2.-4.8. Viinikan Iltasoitto. Perinteeksi muodostunut tapahtuma kuullaan tänä vuonna jo kahdeksatta kertaa. Viinikan Iltasoitossa on trumpetistina Frans Kujanpää. Hän on ollut soittamassa tapahtumasarjan jokaisena kesänä. Trumpetisti soittaa kirkon tornista perjantaista sunnuntaihin joka ilta kello 20 virren "Jumala ompi linnamme" kahteen eri ilmansuuntaan. Komea virsi on toivottamassa lomakauden lopussa sekä työkauden alkaessa kaikille kuulijoille ja alueen asukkaille siunauksen toivotuksen soivassa muodossa. Soiton kuulee parhaiten kirkon etupihalta, mutta trumpetin ääni kuuluu koko Viinikan puistomaiseen kaupunginosaan ja hyvällä säällä kauemmaksikin. Iltasoiton jälkeen Viinikan kirkon sisätiloissa on lyhyt hartaus ja yhdessä laulettu iltavirsi.

Viinikan Iltasoitto huipentuu sunnuntaina 4.8. klo 20.30 tunnelmalliseen Musiikkia luostarin puutarhassa -ulkoilmakonserttiin. Tänä vuonna konsertissa kuullaan jousikvartetti FINESTre:n soittamana mm. Borodinin jousikvartetto no. 2. Pihalla on penkkejä rajoitettu määrä, joten halutessasi voit ottaa mukaan oman puutarhatuolisi. Konsertissa on non-stop kahvitarjoilu! Vapaa pääsy – tervetuloa!

Järjestäjä: Viinikka

Tapahtuman saavutettavuus