Uutiset 2019

19.11.2019 16.10

Aleksanterin kirkossa kuullaan urkukonsertti tuomiosunnuntaina

Kirkkovuoden viimeisenä sunnuntaina 24. marraskuuta Aleksanterin kirkossa kuullaan Tomi Satomaan Surusta toivoon -urkukonsertti. Konsertin teokset kuljettavat kuulijat kuoleman varjoista kirkkauteen ja riemuun.

Tomi Satomaa seisoo Liedon kirkon urkuparvella.
Tomi Satomaa tuo Aleksanterin kirkkoon Olli Kortekankaan tuoreehkon urkuteoksen. Hänet kuvattiin Liedon kirkossa. Kuva: Hannu Jukola.
– Konsertin idea on ”kuolemasta toivoon”, kulkea varjoista kirkkauteen ja riemuun. Aina on toivo olemassa, sanoo illan solisti, urkuri ja Liedon seurakunnan kanttori Tomi Satomaa.

Konsertin helmeksi voidaan nostaa Tomi Satomaan Olli Kortekankaalta tilaama sävellys Partita for Organ. Olli Kortekangas puolestaan on tamperelaisille tuttu säveltäjä mm. taanoisesta Veljeni vartija -oopperasta Tampere-talossa.

Loppuhuipennuksena kuullaan Jean Guilloun Toccata opus 9.

– Se on räiskyvä tykitys ja minulle mieluisa teos, joka kertoo arkisesta vaelluksestamme.

Lue lisää konsertista Silta-lehden jutusta.

• Tomi Satomaan urkukonsertti 24.11. kello 18 Aleksanterin kirkossa. Konsertiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 €.