Uutiset 2019

14.5.2019 15.29

Alfa-kurssi motoristimiehille

Tule oppimaan miehestä, joka sanoi olevansa tie, totuus ja elämä. Näin markkinoivat moottoripyöräkerho Gospel Riders ja joukko Messukylän seurakunnan vapaaehtoisia motoristimiehille tarkoitettua Alfa-kurssia, joka alkaa 29. toukokuuta Luhtaanrannan leirikeskuksessa.

GospelRiders netti
Gospel Ridersien motoristeja oli koolla Tesomalla viime kesänä. Kuva: Jari Söder
– Kurssi on tarkoitettu kenelle tahansa kristinuskon perusteita ja uskonasioita miettivälle motoristimiehelle. Kaikki luennot ja keskustelut on tarkoitus toteuttaa melko vapaamuotoisesti ja rennosti nuotion äärellä ulkona, kertoo Pekka Vesamäki, Gospel Riders -kerhon Chapter President eli Tampereen alueen aluevastaava.
Paremmin Vesamäki tunnetaan motoristipiireissä lempinimellä Vespa. Hän ei kuitenkaan aja Vespa-skootteria vaan 1200-kuutioista Yamaha Super Tenere -pyörää.

Gospel Riders on Euroopan suurin kristillinen moottoripyöräkerho. Jäseniä on noin 900 ympäri Suomea ja noin neljäsosa heistä on naisia.

– Gospel Riders tarjoaa motoristeille mahdollisuuden liittää moottoripyöräily ja kristillinen usko luontevalla tavalla toisiinsa. Tavoitteinamme on tukea jäsentemme hengellistä kasvua ja kehittää heidän vastuuntuntoaan ja ajotaitoaan liikenteessä, kertoo Vesamäki.

Jäseniä on lähes kaikista kristillisistä kirkkokunnista.
– Toimimme yhdessä toinen toistamme kunnioittaen, vaikka joistakin asioista ajattelisimmekin hieman eri lailla. Pyrimme kaikessa toimimaan Raamatusta löytyvän kristillisen elämänkäsityksen pohjalta, ja meille on tärkeää rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa ja lähimmäistämme.

Kaikki kerhon tilaisuudet ja kokoontumisajot ovat päihteettömiä. Pyydettäessä kerholaiset vierailevat esimerkiksi rippikoululeireillä kertomassa toiminnasta ja uskostaan.

Kirsi Airikka

• Motoristimiesten Alfakurssi Luhtaanrannan Leirikeskuksessa, Luhtaanrannantie 62
  • 29.5.–21.8., yhteensä 14 kokoontumista. Ilta alkaa kello 18 saunomisella ja makkaranpaistolla, kello 19.15 luento, klo 19.45 keskustelua ryhmissä. Ilta päättyy klo 20.45.
  • Ilmoittautuminen sähköpostitse: tampere@gospelriders.fi

Iltojen teemat

• Ke 29.5. Kuka Jeesus on?
  • Ke 5.6. Miksi Jeesus kuoli?
  • Ke 12.6. Miten on mahdollista uskoa?
  • Ke 19.6. Miten ja miksi lukisin Raamattua?
  • Ke 26.6. Miten ja miksi rukoilen?
  • Ke 3.7. Miten Jumala johdattaa meitä?
  • Ke 10.7. Kuka on Pyhä Henki?
  • La 13.7. Lisää Pyhästä Hengestä, New Wine tapahtuma Himoksessa
  • Ke 17.7. Miten voin vastustaa pahaa?
  • Ke 24.7. Miksi ja miten kertoisin toisille?
  • Ke 31.7. Tauko
  • Ke 7.8. Vieläkö Jumala parantaa?
  • Ke 14.8. Entä sitten seurakunta?
  • Ke 21.8. Alfa juhla. Tässäkö elämä on?