Uutiset 2019

13.3.2019 8.52

Alkukesän Hääyö pidetään Finlaysonin kirkossa 29.5.

Alkukesän Hääyö-tapahtuma pidetään Finlaysonin kirkossa.

hääyö
Edellinen Hääyö järjestettiin tunnelmallisessa Tampereen tuomiokirkossa. Kuva: Hannu Jukola
Hääyö on juhlava, tyylikäs ja ennen kaikkea helppo tapa järjestää hääjuhlat. Konsepti on yksinkertainen; kyseessä on pari kertaa vuodessa järjestettävä vihkitapahtuma, jonka aikana vihitään useita pareja. Ennen kuin alttarilla sanotaan "tahdon", parit käyvät vihkikeskustelun papin kanssa ja hoitavat paperiasiat kuntoon paikan päällä. Hääpariksi julistamisen jälkeen seurakunta tarjoaa juhlaväelle kakkukahvit viereisessä Finlaysonin kartanossa.

Vaikka puitteet ovat näyttävät, ei Hääyössä ole pukukoodia – jokainen saa pukeutua juuri siten, kuin itselle hyvältä tuntuu.

Hääyö pidetään helatorstain aattona, keskiviikkona 29. toukokuuta Finlaysonin kirkossa. Ilmoittautuminen on auki.

Vuoden toinen hääyö järjestetään lauantaina 14. joulukuuta Tuomiokirkossa.

Ilmoittautua voi arkisin kello 9–15 soittamalla numeroon 03 219 0705.

Lisätietoja ja kuvagallerioita aikaisemmista Hääyö-tapahtumista: www.tampereenseurakunnat.fi/haayo