Uutiset 2019

3.6.2019 13.45

Elämän koko kirjo tulee vastaan PyhiinvaellusTampereen vaelluksilla

– Kesäkuussa on mahdollisuus lähteä tutkimaan sitä, mikä on aivan lähellä, luontoympäristössä tai omassa elämässä. Se voi olla rosoa tai kauneutta tai molempia rinnakkain, kertoo hengellisen ohjauksen pastori ja psykoterapeutti Jussi Holopainen.

Kaksi ihmistä seisovat Pyynikin näköalapaikalla ihailemassa maisemia.
Katveen siunaus -pyhiinvaelluksella voi ihailla Pyynikin harjulta Pyhäjärvelle avautuvaa näköalaa. Kuva: Jussi Holopainen
Katveen siunaus pyhiinvaellus mietiskelyharjoituksineen kulkee läpi upean Pyynikin harjun polkujen Tahmelan rantoja pitkin ylös Pispalan kirkolle 25.6. kello 17.30–19.30. Matkaan lähdetään Aleksanterin kirkolta. Reitin pituus on 4,5 kilometriä.
Hiljanen vaellus Juuret ja Siivet tutustuttaa rikkaaseen luontoympäristöön ja ohjaa katselemaan oman elämän juuria ja unelmia. Lähtö on 26.6. kello 17.30 Härmälänrannan Verstaalta.

– Kuljemme Pyhäjärven rantoja pitkin ja saavumme lopulta Arboretumiin. Vaelluksen pituus on kuusi kilometriä ja kesto kaksi ja puoli tuntia.

Elämässä menetyksen kokeneet ja surua kantaneet kutsutaan erityisesti ohjatulle vaellukselle Päivä on tehnyt kierroksensa.

– ”Surun polku” lähtee Kalevankankaan kappelin portailta 27. kesäkuuta kello 17. Vaellamme hitaalla rytmillä hautausmaan puhuttelevia yksityiskohtia tutkien näköalatasanteelle.

Surun polun kesto on kaksi tuntia. Holopainen muistuttaa varustautumaan sään mukaan.

– Luomakunta kannattelee vaeltajaa. Tule ja ylläty, hän rohkaisee.

PyhiinvaellusTampereen reitteihin voi tutustua mobiilisovellus Nomadin avulla tai nyt ohjatusti.

Kotimaa-lehden juttu urbaanista pyhiinvaelluksesta Tampereella 06/2019

Lisää: pyhiinvaellustampere.fi