Uutiset 2019

8.11.2019 11.02

Eteläisen seurakunnan kirkkoherraehdokkaat ovat tentattavana vaalipaneelissa

Eteläisen seurakunnan kirkkoherranvaali etenee. Seurakuntaneuvosto päätti 7.11. kokouksessaan lähettää seitsemästä hakijasta soveltuvuuden arviointiin neljä. Päätös oli yksimielinen.

Viinikan kirkko talvella.
Viinikan kirkko. Kuva: Laura Vanzo/ Visit Tampere
Soveltuvuuden arviointiin lähetetyt ovat Isojoen seurakunnan kirkkoherra Jari Kuusi, Mänttä-Vilppulan seurakunnan vs. kirkkoherra Saila Munukka, pappi, teologian tohtori ja johtamiskouluttaja Minna Rikkinen sekä Kangasalan seurakunnan Kuhmalahden kappeliseurakunnan kappalainen pastori Markku Viitala.

Soveltuvuuden arviointiin lähetetyt ehdokkaat ovat tentattavana vaalipaneeleissa maanantaina 11.11. ja sunnuntaina 17.11. Maanantain tilaisuus järjestetään Hervannassa elokuvateatteri Cinolassa kello 17. Tilaisuus kestää noin tunnin. Tilaisuus on katsottavissa suoratoistona Tampereen seurakuntien Youtube-kanavalta.

Sunnuntain vaalipaneeli järjestetään Viinikan kirkossa heti kello 10 jumalanpalveluksen jälkeen. Jälkimmäisessä tilaisuudessa on tilaa myös yleisökysymyksille.

Eteläisen seurakunnan kirkkoherran virka tuli avoimeksi, kun nykyinen kirkkoherra Jussi Mäkinen jää eläkkeelle. Kirkkoherran valitsee Eteläisen seurakunnan seurakuntaneuvosto 20. marraskuuta.

Lue lisää ehdokkaista Sillan haastattelusta.