Uutiset 2019

15.8.2019 15.07

Eteläisen seurakunnan kirkkoherran virka haku alkoi

Suomen 13. suurimman seurakunnan kirkkoherran virka on nyt avoinna. Hakuaika Tampereen Eteläisen seurakunnan kirkkoherraksi päättyy 13.9.2019.

Hakuilmoituksessa hakijoilta odotetaan muun muassa seuraava:

”Kirkkoherran työssä painottuvat hallinnollinen osaaminen sekä talous- ja henkilöstöjohtaminen. Edellytämme kirkkoherralta strategisen ajattelun taitoa, kykyä hahmottaa kokonaisuuksia sekä taitoa visioida tulevaa unohtamatta perinteitä.”

Hakuilmoitus löytyy osoitteesta https://rekry.evl.fi/oikotie/#/job/14615?portal=oikotie&source=app

Kirkkoherran valinnan suorittaa Eteläisen seurakunnan seurakuntaneuvosto tämän hetkisen arvion mukaan marraskuussa.

Jussi Mäkinen lukee pöytäkirjaa.
Jussi Mäkinen on myös Tampereen seurakuntien yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja. Kuva Hannu Jukola
Kirkkoherran tehtävä tuli avoimeksi, kun nykyiselle kirkkoherralle rovasti Jussi Mäkiselle myönnettiin alkukesästä ero kirkkoherran tehtävästä 1.3.2020 lukien.

Haun etenemisestä kerrotaan Tampereen seurakuntien verkkosivuilla ja Silta-lehdessä.

Lisätiedot:

Tampereen Eteläisen seurakunnan verkkosivut