Uutiset 2019

4.7.2019 10.17

Hervannan kirkko sulkeutuu ilmanvaihtoremontin ajaksi

[Korjaus 9.7.2019 koskien messuaikataulua] Viikonlopun konfirmaatiomessujen, 6. ja 7. heinäkuuta, jälkeen Hervannan kirkko suljetaan ilmanvaihtoremontin ajaksi. Kirkon kaikki tilat ovat poissa käytöstä uudistustyön ajan. Jumalanpalvelukset järjestetään heinäkuusta lähtien viikoittain elokuvateatteri Cinolassa kello 11. Seuraava jumalanpalvelus on 14. heinäkuuta. Cinolan tilojen käyttö jatkuu remontin valmistumiseen saakka.

Kesäpäivänä ulkoa kuvatun Hervannan kirkon pihassa ei aamupäivän hiljaisena hetkenä olev ielä ihmisiä. Kirkko on tyyliltään moderni ja sen seinät on rakennettu punaisesta tiilestä.
Hervannan kirkko valmistui syksyllä 1979, kun Tampereen kaupungin 200-vuotisjuhlissa otettiin käyttöön Hervannan vapaa-ajankeskus, jonka toisessa päässä ovat kirkkotilat. Kuva: Aava Anttinen
Lisäksi neljänä sunnuntaina Cinolaan kokoonnutaan messuun kello 17. Iltapäivämessuja on 15.9., 27.10., 10.11. ja 8.12. Muissa Eteläisen seurakunnan kirkoissa eli Härmälän ja Viinikan kirkossa pidetään messu joka sunnuntai kello 10.

Kirkon ilmastointilaitteet uusitaan, jotta tilojen ilmanlaatu saadaan nykyistä paremmaksi. Ympäristökin on ollut mielessä, sillä nykytekniikka mahdollistaa lämmön talteenoton.

Korjauksia tehdään myös alapohjaan. Tavoitteena on, että varsinaiset kunnostustyöt alkaisivat kesällä ja valmistuisivat marraskuun loppuun.

– Joulukuussa on hyvä varautua erilaisiin käynnistysasioihin uuden tekniikan käyttöön ottoon liittyen, kertoo Tampereen seurakuntien kiinteistöpäällikkö Heikki Päätalo.

Kirkon 40 vuotisjuhla siirtyy keväälle.

– Määrärahaa on tässä vaiheessa varattu 350 000 euroa, johon palataan vielä syksyn mittaan tarpeen mukaan, Päätalo mainitsee.