Uutiset 2019

10.9.2019 15.43

Ilmoittautuminen vuoden 2020 rippikouluihin on alkanut

Vuoden 2020 rippikoulujen ilmoittautuminen avautui tänään osoitteessa tampereenrippikoulut.fi. Aikaa ilmoittautua on 7.10. asti.

Ilkon leirikeskuksessa pidettävällä rippileirillä pidetään hauskaa. Oransseihin samettihousuihin pukeutunut nuori mies osallistuu parhaillaan tutustumisleikkiin. Kaikilla vaikuttaa olevan hauskaa.
Kuva: Hannu Jukola
Tampereen seurakuntien rippikoulutarjontaan kuuluu niin talvi- kuin kesäripareita. Vuodenajan lisäksi valikoimiin kuuluu leirittömiä cityripareita ja erilaisia teemarippikouluja, kuten esimerkiksi sportti-, vaellus- ja ulkomaanripareita. Tarjontaan voi tutustua kokonaisuudessaan yllä mainitussa osoitteessa.

Rippikouluun ilmoittautuva voi ilmoittautua minkä tahansa seurakunnan järjestämään rippikouluun. Kullakin riparilla on kevään aikana kokoontumisia järjestävän seurakunnan tiloissa. Sähköiseen ilmoittautumislomakkeeseen on ilmoitettava neljä eri vaihtoehtoa, joista kahden on oltava oman kotiseurakunnan rippikouluja.

Riparivaihtoehtoihin kannattaa tutustua kaikessa rauhassa ja jutella ja sopia myös kavereiden kanssa kaverikoodin käyttämisestä. Ensimmäinen kaveriporukan ilmoittautuja saa koodin, jota muiden on käytettävä ilmoittautumisessa. Sopikaa siis ensin, kuka hankkii koodin, jota toiset käyttävät.

Ilkon rippikouluun osallistuvat nuoret ilveilevät kameralle. On kaunis kesäpäivä ja tunnelma on hyvä.
Kuva: Hannu Jukola

Ilmoittautumisajankohdalla ei ole väliä. Seurakunnat jakavat paikat niin, että mahdollisimman moni pääsee haluamalleen riparille toivomansa ystävän kanssa.

www.tampereenrippikoulut.fi