Uutiset 2019

5.12.2019 14.46

Itsenäisyyspäivän ohjelma Tampereen seurakunnissa

Itsenäisyyspäivän 6. joulukuuta valtakunnallinen paraati järjestetään tänä vuonna Tampereella.

Suomen satavuotispäivän juhlatilaisuudesta on otettu ilmakuva. Ihmisiä on saapunut paikalle paljon.
Paraatipäivän virallinen ohjelma alkaa seppeleenlaskulla Kalevankankaan hautausmaalla kello 9. Kuva on Suomi 100 -juhlavuoden juhlallisuuksista Kalevankankaan sankarihaudalla. Kuva: Hannu Jukola
Paraatipäivän viralliseen ohjelmaan kuuluvat seppeleenlasku Kalevankankaan hautausmaalla kello 9 ja jumalanpalvelus Tuomiokirkossa kello 10.

Paraatipäivän virallisen ohjelman lisäksi kello 12 on kunniakäynti Lamminpään hautausmaan sankarihaudalla. Tilaisuuden toteutuksesta vastaavat pastori Jukka-Pekka Ruusukallio, kanttori Lasse Kautto ja Tampereen Poliisilauluajat. Kello 12.15 avautuvat Lamminpään seurakuntakoti Rauhanportin perinteiset myyjäiset. Myyjäiset jatkuvat kello 14 asti.

Finlaysonin kirkossa on hartaus ja juhlapäivän musiikkia kello 15. Tilaisuuden päätteeksi kirkon pihamaalla sytytetään muistokynttilät.

Kaikki Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelukset löytyvät täältä.

Paraatipäivän ohjelmaan kokonaisuudessaan voi tutustua Tampereen kaupungin sivulla.