Uutiset 2019

26.11.2019 13.08

Kaukajärven seurakuntatilan työt ovat alkamassa

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti valita Kaukajärven seurakuntatilan urakoitsijaksi Consti Korjausurakoinnin. Urakan kokonaishinta on 448 600 euroa. Hankintoineen hankkeen kokonaiskustannuksiksi on arvioitu noin 750 000 euroa.

Työ on mahdollista aloittaa vielä tämän vuoden puolella, ja urakka on alustavasti valmis huhtikuun 2020 aikana.

Osakehuoneistosta tehtiin kaupat vuoden 2018 lopussa. Kohde on entinen postin tila kauppakeskuksen länsipäädyssä. Erityisen tärkeänä on pidetty sen keskeistä sijaintia ja esteettömyyttä.

Messukylän seurakuntaneuvosto päätti syksyllä 2015 luopua Kaukajärven seurakuntatalosta. Tämän jälkeen seurakuntatalon tontin kaavoitusta on viety eteenpäin. Vuonna 1973 valmistuneen vanhan seurakuntatalon purkamisen ajankohdasta ei kuitenkaan ole tietoa.
Vanha Kaukajärven seurakuntatalon seurakuntasali, jossa partiolaisia joulujuhlassaan.
Kaukapartion joulujuhla pidettiin seurakuntatalossa vuonna 2016. Kuva: Hannu Jukola.