Uutiset 2019

29.5.2019 13.27

Kesäkuun ensimmäinen viikko on vihreä viikko

Tampereen seurakunnat on taas mukana koko kaupungin Vihreällä viikolla 3.–9. kesäkuuta.

Kalevankankaan hautausmaa kesäpäivänä, puista heijastuvat varjot hiekkatielle, mikä kulkee hautojen vierestä.

Vihreä viikko alkaa Tammelantorin Ympäristötorilla maanantaina 3.6. kello 16–20. Luvassa on esimerkiksi Ekokumppaneitten Tavaranvaihtotori teemalla: Tuo tullessas – vie mennessäs. Pirkanmaan Jätehuollon Repe & Romu ottavat klo 16.00–18.00 vastaan kodin vaaralliset jätteet ja sähkö- ja metalliromut. Jaossa on myös maksutta vihermultaa, halutessasi ota oma ämpäri tai kassi mukaan. Luvassa myös laulua ja tanssia.

Kalevankankaan puukierros 5.6.

Kalevankankaalta löytyy lukuisia eri puulajeja. Suurin osa on Suomen luonnossa kasvavia kotimaisia lajeja. Myös ulkomaista alkuperää olevia puita Kalevankankaalle on istutettu, suurimmat niistä ovat kolme valtavaa ruhtinaanpoppelia. Lähtö puukierrokselle Kalevankankaan hautausmaan pääportilta (Hautausmaankatu 5) keskiviikkona 5.6. kello 15.30. Kierroksen kesto on noin tunti ja oppaana kierroksella on seurakuntapuutarhuri.

Lue lisää Vihreästä viikosta.