Uutiset 2019

29.8.2019 16.15

Ristirock Reloaded tarjoaa gospelin nostalgiaa

Ristirockissa 8. syyskuuta havisevat historian lehdet, kun lavalle nousevat legendaariset Gospel Power ja The Rain. Lisäksi Sampo Neuvosen luotsaaman house bandin johdolla omia klassikkobiisejään esittävät Petri Lassila Terapiasta, Bass'n Helen -yhtyeen keulahahmo Harri Helenius sekä Pekka Simojoki ja Jukka Leppilampi.

Nainen ja neljä miestä rivissä puutarhassa.
Gospel Power eli Anne Roininen, Esa Damski, Petri Laarko, Lasse Heikkilä ja Timo Taivalsalmeen. Kuva: Rami Marjamäki
Aluksi lavalle nousevat yhtyeet, joiden kulta-aika sijoittuu 80-luvulle, ja tauon jälkeen on 90-luvun huippujen vuoro. Esimerkiksi illan päättävä The Rain toimi vuosina 1988–2015.

Ristirockin tarina alkoi vuonna 1983. Ensimmäisessä Ristirockissa esiintynyt Gospel Powerissa koskettimia soittanut Lasse Heikkilän mukaan Ristirock on paitsi pitänyt yllä gospel-kulttuuria, niin se on ollut tärkeä rippikoulun jälkeinen kohtauspaikka niille, jotka ovat halunneet jatkaa seurakuntien nuorisotoiminnassa.

Bändeille Ristirock on tarjonnut esiintymistilaisuuksia ja auttanut laajentamaan musiikillista näkyä.

Nainen ja neljä miestä rivissä pimeässä studiossa.
Gospel Power alkuperäisessä kokoonpanossa. vasemmalta Anne Roininen, Esa Damski, Petri Laarko, Lasse Heikkilä ja Harri Pora.
Radio Dei huomioi Ristirockin uuden tulemisen edellisenä tiistaina. Silloin gospelia on tarjolla koko päivän ajan, ja kuulijat saavat toivoa mieleisiään kappaleita.

Reloadedin pääjärjestäjänä toimii Tampereen seurakunnat. Yhteistyössä ovat mukana Hengen uudistus kirkossamme, Sley:n nuorisotyö sekä Lempäälän, Ikaalisten ja Nokian seurakunnat.

Tapahtumassa on väliaika ja kahvio. Kolehti kerätään Maata Näkyvissä -festivaalille.

• Reloaded Pakkahuoneella 8.9. kello 14, kesto noin neljä tuntia
  • Hinnat ennakkoon ja ovelta 20 €, sisältää eteispalvelun. Opiskelijat, varusmiehet ja eläkeläiset 15 €, alle 12-vuotiaat huoltajan kanssa ilmaiseksi (ennakkolipun palvelumaksu lapsilla 1,5 €). Ennakkoliput lippu.fi tai tiketti.fi
  • Tapahtuma facebookissa