Uutiset 2019

2.7.2019 14.45

Suomalaisen musiikin 4 vuodenaikaa kutsuvat Vanhaan kirkkoon

Suomalaisen musiikin 4 vuodenaikaa on konserttisarja, joka on saanut inspiraationsa vuodenajoista ja Tampereen Tuomiokirkkoseurakunnan alueen kirkoista.

Tampereen keskustorin Vanha kirkko pilvettömänä kesäpäivänä. Ihmisiä istuskelee kirkon edustalla nurmella kiireettömästi.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere
Kesäohjelma on rakentunut vesi-teeman ympärille, onhan Vanha kirkko lähellä Tampereen ikonista koskimaisemaa. Kesään kuuluu tietysti myös luonnon kauneus väreineen ja tuoksuineen, sekä rakkaus. Ohjelmassa kuullaan ikisuosikkeja mm. Oskar Merikannolta ja Toivo Kuulalta, lisäksi myös paljon tuntemattomampaa ja esittämisen arvoista musiikkia muilta kotimaisilta säveltäjiltä.

Eveliina Ylikoski on Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori ja laulunopettaja. Eveliinan Ylikosken syvä ja kaunis sopraanoääni, sekä vahva tulkintataito ovat saaneet kiitosta konserttiyleisöltä.

Kaisa Pulkkanen on muusikko AMK ja hän opiskelee pianonsoittoa parhaillaan Sibelius-Akatemiassa. Kaisa Pulkkasen soitto on ilmeikästä ja värikästä. Hän on erityisen innostunut Oskar Merikannon musiikista.

• 5.7.2019 kello 18–19
  • Vanha kirkko, Keskustori, 33100 Tampere