Uutiset 2019

1.10.2019 15.26

Vanhustenviikon luentojen aiheina vanhusten kohtaaminen ja hyvinvointi

8. ja 9. lokakuuta gerontologian tutkija FT Jari Pirhonen Tampereen yliopistosta luennoi Näsin salissa aiheinaan Hyvinvointi vanhuudessa ihmisten kertomana ja Vanhusten kohtaaminen persoonina pitkäaikaishoidossa. Keskiviikkona 9.10. luennon yhteydessä myös esitellään lokakuussa alkavaa Muistisairaiden tukena – yhteisövalmennusta.

Vanha rouva kampaa hiuksiaan peilipöydän edessä. Pöydällä on kehyksissä vanha hääkuva, kirjoja, tekokukkia ja kampaustarvikkeita.
Suomessa muistisairauksia potee noin 190 000 ihmistä.

Yleisöluennot

Hyvinvointi vanhuudessa ihmisten kertomana – vuorovaikutteinen yleisöluento tiistaina 8.10. klo 13–14.30

Jari Pirhonen kertoo tutkimustuloksista haastattelujen perusteella. Tilaisuus on vuorovaikutteinen ja yleisö voi tehdä kysymyksiä ja kommentoida.

Vanhusten kohtaaminen persoonana pitkäaikaishoidossa keskiviikkona 9.10. klo 17–18.30
  • Muistisairaiden tukena – yhteisövalmennuksen aloitustilaisuus
  • Kahvit klo 16.30

Luennot pidetään Seurakuntientalon Näsin salissa, Näsilinnankatu 26 2. krs. Vapaa pääsy.

Lisää Vanhustenviikon tapahtumia osoitteessa tampereenseurakunnat.fi/vanhustenviikko

Haluaisitko olla muistisairaiden tukena

Suomessa muistisairauksia potee noin 190 000 ihmistä. Vanhusten kohtaaminen persoonana pitkäaikaishoidossa -luento on myös Muistisairaiden tukena – yhteisövalmennuksen aloitustilaisuus.

Kouluttajat esittelevät tilaisuudessa yhteisövalmennusta, jonka keinoilla luodaan luontuvat tavat tukea muistisairasta lähimmäistä niin henkisesti kuin hengellisesti.

Yhteisövalmennuksessa tutustutaan muistisairaiden arkeen ja saadaan tietoa muistisairauksista sekä niiden ehkäisystä.

• Yhteisövalmennuksen kokoontumiset 23.–24.10. ja 6.–7.11. kello 16–20 Mummon Kammarissa, Hämeenkatu 28.
  • Lisätietoja matti.helin@tamperecitymission.fi tai p. 040 546 6848.
  • Ilmoittautumisaikaa 18.10.2019 asti.
  • Yhteisövalmennukseen ilmoittaudutaan Ahjolan ilmoittautumislinkistä

Yhteisövalmennuksessa mukana: Tampereen Kaupunkilähetys, Tampereen Tuomiokirkkoseurakunta, sairaalasielunhoito ja Mummon Kammari.