Uutiset 2019

11.4.2019 11.17

Värittämällä pääsiäisen tunnelmaan!

Valmistelut tuovat pyhän arjen keskelle vähitellen. Rairuohon kylvämisen lisäksi yhdessä on mukava vaikkapa askarrella ja tehdä virpomisvitsoja Lukiolainen Tilda Vesamäki teki hienon pääsiäisaiheisen värityskuvan.

Piirroskuva vaalenpunaisella pohjalla, jossa valkoinen jänis istuu korissa ja taustalla on pajunkissa.
Voit tulostaa kuvan tai tulla värittämään sen Marhabaniin, kulttuurien kohtaamispaikkaan! Avoinna: ma-to klo 13-16, Kalevan kirkko, Liisanpuisto 1, https://www.facebook.com/MarhabanTampere/
Pääsiäisen värityskuva

Pääsiäisen tunnelmaan rairuohon istuttamisella

Perheiden pääsiäisperinteet ovat erilaisia. Tärkeämpää kuin se, mitä tehdään, onkin yhdessä tekeminen. Yhdessä tekeminen ja oleminen avaavat tien odotukselle ja ihmettelylle. Rairuohon kylvämisen lisäksi yhdessä voi vaikkapa askarrella tai tehdä virpomisvitsoja.

Lasten katedraalissa Finlaysonin kirkossa lauantaina 13.4. kello 11-12.30 askarrellaan virpomisvitsoja ja lopuksi siunataan pienet virpojat vitsoineen.

Linnainmaalla askarrellaan pääsiäiskortteja ja koristeita. Askartelu on maksuton ja sopii kaikenikäisille.  Askartelua Koilliskeskuksen kirjaston Kivi-salissa, Liikekatu 3. 16.4. kello 16-19. Voit tulla silloin kun sinulle sopii.
Lisää lasten pääsiäisestä