Uutiset 2020

27.4.2020 12.55

Kesän rippikouluista tietoa toukokuun alkupuolella

Rippikoulujen tapaamisia ei ole toukokuussa. Vanhemmille ja rippikoululaisille on lähetetty tekstiviestinä kysely rippikoulun suorittamiseen liittyvistä toiveista.

Teini-ikäiset lapset istuvat laiturin reunalla rivissä.
Koronaepidemian kokoontumisrajoitusten vuoksi rippikoulujen tapaamisia ei Tampereen seurakunnissa ole myöskään toukokuun aikana. Toukokuulle suunnitellut konfirmaatiomessut siirtyvät myöhempään ajankohtaan.

Kesän leiritoiminnasta ei ole vielä päätetty. Asiasta tiedotetaan toukokuun alkupuolella. Suomen hallitus neuvottelee epidemian aikaisten rajoitustoimien purkamisen aikatauluista 3.5.2020. Tämän jälkeen seurakunnissa voidaan tehdä päätöksiä rippikoulutoiminnasta.

Kaikille kevään ja kesän rippikoululaisten perheille on lähetetty tekstiviestinä kysely, jolla selvitetään vanhempien ja rippikoululaisten toiveita ja mielipiteitä rippikoulun suoritustavoista. Kyselyyn odotetaan vastauksia vappuun mennessä.

Rippikouluopetus jatkuu edelleen etänä ja verkossa. Etätapaamisia on sen mukaan, miten eri seurakunnissa asiasta on päätetty. Jokainen rippikouluryhmä on saanut ohjeet omalta ohjaajatiimiltään.

Seurakunnissa pyritään siihen, että jokainen 15-vuotias voi käydä rippikoulun ja osallistua konfirmaatioon.