Uutiset 2022

4.11.2022 8.58

Jouluradio kuuluu jouluun

Jouluradio soi tänä vuonna jo 20. kerran. Jouluradio helkkää perinteisillä radiotaajuuksilla ja kaapeliverkossa. Pääkanavan lisäksi on yhdeksän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta verkkokanavaa. Jouluradio soi marraskuun alusta aina loppiaiseen saakka.

Punainen jouluradio.

Jouluradion aloittaessa toimintansa joulumusiikkia soitettiin radiossa melko vähän. Pääkaupunkiseudun seurakuntien radiotoimitukseen toimituspäälliköksi palkattu Riitta Kalliorinne aavisti, että pelkästään joulumusiikkiin keskittyvälle radiokanavalle saattaisi olla kysyntää.

Syntyi Jouluradio, valtava joulumusiikin buumi ja loppu onkin sitten historiaa.

Virittäydy joulun tunnelmaan

Jouluradion 20. kauden tarinan voi kuulla podcastina ja Jouluradio20 -juhlakonsertti kanta esittää Metropolian ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemää uutta joulumusiikkia.

Jouluradion juhlajumalanpalvelus televisioidaan suorana lähetyksenä YLE tv 1:llä sekä Uusi joulu -nettikanava soittaa vain uutta joulumusiikkia.

Jouluradio on ev.-lut. seurakuntien lahja kuuntelijoille ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen.  Se  tuo kuuntelijoilleen joulun rauhaa ja iloa.

Jouluradio Tampereella

• Tampere, 106,4 MHz
  • Kaapeliverkossa: 104,5 MHz (Elisa), 107,9 MHz (Telia)
  • Verkossa osoitteessa jouluradio.fi soi alkuperäisen Jouluradion  lisäksi yhdeksän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta kanavaa.