Uutiset 2022

24.2.2022 12.17

Rauhan kelloja soitetaan Tampereen seurakunnissa

Tampereen kirkoissa rukoillaan tänään torstaina Ukrainan sotatilanteen vuoksi. Tuomiokirkossa rukoukseen kutsuu Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo kello 19. Rukoushetkien yhteydessä soitetaan rauhankelloja.

Rukoushetkiä järjestetään kaikissa Tampereen seurakunnissa.

– Ukrainan sotatilanne järkyttää ja ahdistaa. Rukoilemme Ukrainan kansalle kestävyyttä tässä kriisissä. Ja rukoilemme rauhaa ja turvaa kaikille jotka pelkäävät oman turvallisuutensa ja läheistensä elämän puolesta, sanoo tuomiorovasti Olli Hallikainen Tampereen tuomiokirkkoseurakunnasta.

Suomen piispat ovat tänään rohkaisseet seurakuntia järjestämään rukoushetkiä ja soittamaan rauhankelloja Ukrainan vuoksi.

Rukoushetkien lisäksi Vanhan kirkon ovet ovat tänään torstaina avoinna kello 16–18. Kirkossa on mahdollisuus hiljaiseen rukoukseen sekä jutella kahvin äärellä tai luottamuksellisesti kirkon työntekijän kanssa.

Rukoushetket:

Rauhan rukoukset klo 19 ja kellojen soitto klo 19 viiden minuutin ajan hartauden aluksi:

• Pispalan, Tesoman ja Lielahden kirkoissa.
• Hervannan, Viinikan ja Härmälän kirkoissa.
• Messukylän ja Teiskon kirkoissa
• Tuomiokirkossa ja Kalevan kirkossa

Klo 17

Vanhassa kirkossa kellojen soitto kello 17, avoimet ovet keskustelua tai hiljentymistä varten kello 16–18.

Aleksanterin kirkossa rauhan rukoukset ja kellojen soitto klo 17 viikkomessun yhteydessä.

Klo 19.30

Svenska hemmet (Satamakatu 19), Tampereen ruotsalainen seurakunta: rukous rauhan puolesta.