Uutiset 2023

13.9.2023 16.15

Alfassa pohditaan uskoa ja elämää

Jokainen pohtii joskus elämän suuria kysymyksiä. Saunan lauteilla, lenkkipolulla, kapakassa, metsän siimeksessä – usein yksin. Alfassa voit pohtia niitä yhdessä muiden kiinnostuneiden kanssa. Tampereen Eteläinen seurakunta ja Messukylän seurakunta järjestävät tänä syksynä Alfat.

Lenkkari. Kädet sitovat lenkkarin naruja. Syksyn lehtiä maassa.
Sekä Eteläinen että Messukylän seurakunta järjestävät tänä syksynä Alfat. Kuva Freepik.
Alfassa käsitellään kristillisen uskon keskeisistä kysymyksistä, ja kurssi sopii niin ateistille ja etsijälle kuin konkarille tai vakaumuksellisesti uskovalle. Alfa on myös hyvä tapa tutustua seurakuntaan ja saada uusia ystäviä.

Alfa on sarja tapaamisia, joissa asioita lähestytään avoimesti keskustellen. Saa myös epäillä ja kyseenalaistaa tulematta torjutuksi! Kurssit kestävät noin 10 viikkoa. Kokoontumiset ovat viikoittain, ja marraskuun alussa on kurssien yhteinen leirivuorokausi.

Messukylän seurakunnan Alfa alkaa tiistaina 19. syyskuuta klo 18 Uudenkylän seurakuntatalolla, Ali-Huikkaantie 13, ja jatkuu tiistaisin joulukuun alkuun asti, syyslomaviikolla (viikko 42) ei kokoontumista.

Kurssilla on pieni materiaalimaksu ja vapaaehtoinen ruokamaksu. Mukaan voi tulla kahden ensimmäisen kokoontumiskerran aikana. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: sari.siukola@evl.fi tai P. 040 804 8157.

Eteläisen seurakunnan Alfa alkaa keskiviikkona 20. syyskuuta Hervannan kirkolla, Lindforsinkatu 7. Kokoontumiset ovat viikoittain, ja viimeinen kokoontuminen on 29.11. Kukin ilta alkaa ruokailulla klo 17.30 ja päättyy noin kello 20.

Kurssi on maksuton. Mukaan voi tulla kolmen ensimmäisen kokoontumiskerran aikana. Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Alfa-pappi Soile Rantavuori-Kähärä, p. 050 577 1551. Ilmoittautua voi myös paikan päällä.