Uutiset 2023

30.8.2023 14.34

Diakoniatyöntekijöitä tavattavissa perjantaina kaupungilla

Diakoniatyöntekijät ovat tavattavissa Tampereen keskustassa perjantaina 1. syyskuuta. Heille voi tulla juttelemaan Vanhalla kirkolla tai heidät voi kohdata Hämeenkadun ihmisvilinässä.

Diakoniatyöntekijät hymyilevät iloisesti vihreän katoksen alla torilla.
Tuomiokirkkoseurakunnan ystävällisiä diakoniatyöntekijöitä. Kuvassa vasemmalta: Mari Huuskonen, Anna-Leena Mansukoski, Heli Haavisto, Kaisu-Leena Taulu ja Hanna Välimaa. (Kuva: Mari Huuskonen)
Diakoniatyöntekijälle voi puhua mistä asioista tahansa, elämän iloista tai murheista.

Diakoniatyö on kirkon auttamistyötä. Diakoniatyöntekijä on kuuntelija ja auttaja elämän kriiseissä ja vaikeuksissa.

Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijöitä tavattavissa perjantaina:
  • kello 13–14.30 Vanhalla kirkolla
  • kello 14.30–16.30 Hämeenkadulla
  • kello 18 Vanhan kirkon messussa
Kirkon diakoninen apu on maksutonta ja tarkoitettu kaikille.  Avun saaminen ei edellytä kirkkoon kuulumista.

Tampereen seurakuntien verkkosivuilta löydät lisää tietoja, millaista apua seurakunnista saa: Tukea ja apua Tampereen seurakunnista

Katso täältä oman asuinalueesi diakoniatyöntekijöiden päivystysnumerot ja yhteystiedot.

Diakonian tapahtumia syksyllä 2023:
  • 15.9. Arkimessu senioreille kello 12 Keskustorin Vanha kirkko
  • 30.9. Toivon majatalo kello 17 Vanha kirkko, vieraana Hanna Kivisalo
  • 17.11. Lähimmäisen messu kello 12 Vanha kirkko

Kohtaamisia Kalevassa ja Aleksanterin kirkossa:
  • Lohdun Hetki keskiviikkoisin kello 16–18, Aleksanterin kirkko. Tervetuloa hiljentymään, keskustelemaan, kuuntelemaan sanomakelloja kello 17.
  • Toivon torstai kello 14–16 Kalevan kirkon ala-aula, yhdessä viihtymistä kahvin/teen äärellä.
  • Diakoniatyöntekijä tavattavissa torstaisin kello 14–16 Aleksanterin kirkossa.
Ensimmäinen päivä syyskuuta on Suomessa perinteinen diakonian viran päivä, D-day. Päivän tarkoituksena on tehdä tunnetuksi kirkon diakoniatyötä. Diakoniatyöntekijät ovat koulutukseltaan sosionomeja, eli diakoneita, tai sairaanhoitajia eli diakonissoja. Kirkon palveluksessa eri puolilla on noin 1300 diakoniatyöntekijää.