Uutiset 2023

28.8.2023 14.38

Hervannan kirkko mukana Hervannan juhlaviikolla

Hervannan kirkko on luonnollisesti mukana Hervannan kaupunginosan 50-vuotisjuhlinnassa tällä viikolla, 28. elokuuta – 3. syyskuuta. Juhlaviikon päätöspäivänä sunnuntaina järjestetään juhlamessu Hervannan kirkossa.

Hervannan kirkkoa ylhäältä ilmasta nähtynä.
Hervannan kirkko on osa Hervannan seurakunta- ja vapaa-aikakeskusta. Raili ja Reima Pietilän suunnittelema rakennus valmistui vuonna 1979.

Hervannan kirkkoon pääsee tutustumaan tällä viikolla tiistaina, keskiviikkona ja torstaina kello 15–18, jolloin kirkossa on avoimet ovet.

Hervannan kirkon ohjelma juhlaviikolla:

• Tiistaina 29. elokuuta kirkossa järjestetään perheiden kirkkosuunnistus kello 15–18.
  • Keskiviikkona 30.8. kirkkoon kannattaa ottaa mukaan oma tyyny. Kello 17 alkavassa tyynykonsertissa voi nauttia urkumusiikista kirkon penkillä lepäillen.
  • Torstaina 31. elokuuta kirkon sisäpihalla alkaa pihakirkko kello 18. Sateen sattuessa tilaisuus pidetään kirkon sisällä.
  • Lauantaina 2. syyskuuta kello 17.30 alkaa ”Musiikkia Taivaan Täydeltä”, Jaakko Löytyn konsertti Hervannan kirkossa. Ennen konserttia tarjolla kahvia.
  • Juhlamessu sunnuntaina 3. syyskuuta alkaa kello 11. Messussa siunataan alueen vapaaehtoistyöntekijät. Kirkkokahveilla muistellaan Hervannan alkuaikoja ja katsellaan vanhoja valokuvia.
Juhlaviikon päättää koko perheen maksuton pääjuhla Hervannan vapaa-aikakeskuksen palloiluhallissa sunnuntaina kello 14–16. Tilaisuuden avaa pormestari Kalervo Kummola. Juhlakansaa viihdyttää Elvis-musiikilla Aron & Cool Band ja lapsia hauskuuttaa Jokeri Pokeri Box eli taikuri Simo Aalto