Uutiset 2023

17.7.2023 13.14

M/S Isosaari vie Näsijärvi-risteilyille

M/S Isosaari seilaa Näsijärvellä maanantaisin kello 16–19 heinäkuussa. Lyhyet risteilyt lähtevät tunnin välein Mustalahden satamasta ja kestävät noin 45 minuuttia. Ajelu maksaa aikuisilta 10 euroa ja alle 12-vuotiailta lapsilta 5 euroa.

Tampereen seurakuntien Isosaari-alus vie kaupunkilaisia veneretkelle Näsijärvelle. Kuva: Mari Tiensuu

Laivan miehistöineen voi myös vuokrata omaan käyttöön, kunnes se vedetään kauden lopuksi telakalle syys-lokakuussa. Miehistöön kuuluu ajokortillinen kippari ja kansihenkilö. Mukaan mahtuu miehistön lisäksi enintään 12 henkilöä. Laivan varaustilanteen voi katsoa Isosaaren varauskalenterista.

M/S Isosaari on seilannut jo yli 70 vuotta, ensin merellä ja sitten Näsijärvellä. Laiva valmistettiin vuonna 1951 Turun veneveistämöllä. Tampereelle tullessaan Laivan nimi oli M/S Siilinkari II, ja sitä käytettiin Tampereen kaupungin pelastusaluksena. Isosaari-nimen laiva sai vuonna 1985, jolloin se otettiin seurakuntayhtymän käyttöön.

Lisätietoja M/S Isosaaresta

Laivan varaukset ja tiedustelut:

Aitolahden Aito-keskus p. 040 804 8008 arkisin kello 9–15.