Uutiset 2023

21.12.2023 12.38

Vielä lauletaan! Kauneimmat Joululaulut jatkuvat tapaninpäivään saakka

Kauneimmissa Joululauluissa käyminen on monen suomalaisen jouluperinne. Jo 50 vuotta järjestetty jokavuotinen joulutapahtuma virittää joulumielen huippuunsa, kun ihmiset kokoontuvat kirkkoon laulamaan ja tekemään hyvää yhdessä. Tänä vuonna joululauluja pääsee laulamaan vielä tapanina.

Aitolahden vanha kirkko talvisessa auringon paisteessa.
Aitolahden vanha kirkko talvella. Kuvaaja Katja Rantavaara.

Aatonaaton Kauneimmat

Aitolahden vanhan kirkon Kauneimmat Joululaulut aatonaattona kerää joka vuosi yli tuhat ihmistä laulamaan ja tekemään hyvää yhdessä. Tunnelmallinen lauluhetki on niin suosittu, että Aitolahden vanhassa kirkossa Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksia järjestetään saman illan aikana peräti neljä.

Muissakin kirkoissa lauletaan vielä 23. joulukuuta. Lapsiperheille suunnattu yhteislaulutilaisuus on Pispalan kirkossa kello 17 ja kaikille tarkoitettu tilaisuus on samassa paikassa kello 20. Myös Kalevan, Messukylän ja Viinikan kirkoissa kajahtaa Kauneimmat Joululaulut aatonaattona.

Tapanina lauletaan vielä

Kauneimpia Joululauluja lauletaan vielä 26.12. Tuomiokirkossa sekä Pispalan ja Aleksanterin kirkoissa. Aamupäivällä Tuomiokirkossa ja Pispalassa tapaninpäivän messuissa lauletaan Kauneimmat Joululaulut -vihkoista. Joulun viimeinen Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus on Aleksanterin kirkossa kello 18.