rss Uutiset 2024

10.6.2024 8.31

Kalevankankaan hautausmaalla päivystys kesällä

Tampereen seurakuntien työntekijät päivystävät jälleen kesän aikana Kalevankankaan hautausmaalla. Päivystäjä on kohdattavissa hautausmaalla arki-iltapäivisin, maanantaista perjantaihin kello 12–16.

Hymyilevä nainen diakoniatyöntekijän virka-asussa Kalevankankaan hautausmaalla.
Päivystäjät ovat pappeja, diakoniatyöntekijöitä tai muita auttamistyöhön erikoistuneita seurakuntien työntekijöitä. Kuvassa diakoni Sari Peltonen.

Päivystäjiä on liikkeellä kaksi, ja toinen päivystäjistä liikkuu kappelin ja pääportin välisellä alueella.

Päivystäjät ovat pappeja, diakoniatyöntekijöitä tai muita auttamistyöhön erikoistuneita seurakuntien työntekijöitä. Heidät tunnistaa virka-asusta tai takista, jossa lukee teksti ”Askeleissasi”.

Kirkon työntekijälle voi tulla juttelemaan mistä aiheesta tahansa. Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Päivystäjä on tavattavissa Kalevankankaalla 10.6.–12.7. maanantaista perjantaihin kello 12–16. Juhannusaattona 21.6. päivystystä ei ole.

Nainen sinisessä takissa Kalevankankaan hautausmaalla.
Kalevankankaan päivystäjillä voi viileällä säällä olla yllään takki, jossa lukee "Askeleissasi". Kuvassa diakoni Heidi Repo.

Kalevankankaan kesäajan säännöllinen päivystys järjestetään nyt viidettä kertaa. Kohtaamisia päivystäjillä oli viime kesän aikana noin 600, eli noin 20 päivässä.

Kalevankankaan hautausmaan tietoja nettisivuilta

Päivystäjän kanssa voi keskustella mistä aiheesta tahansa, mutta monet hautausmaalla kävijät kaipaavat myös tietoja mm. hautojen ja muistomerkkien sijainneista. Kalevankankaan hautausmaan tietoja löytyy parhaiten verkkopalveluista.

Tietoja merkkihenkilöistä, muistomerkeistä, kasveista ja puista sekä Hiljaisuuden puutarhan pisteistä löytyy karttasovelluksen avulla osoitteessa kalevankangas.fi

Vuonna 2022 Tampereella otettiin käyttöön hautahaku, joka toimii kaikilla Tampereen hautausmailla. Vainajan nimen perusteella voi hakea hautapaikan sijaintia verkko-osoitteessa  hautahaku.fi. Hautahakuun pääsee myös hautausmaan portin ilmoitustaululta löytyvällä QR-koodilla.